Key West

Verenigde Staten, Key West

Vandaag gaan we dan echt van het schip af. We hebben allemaal een beroerde nacht gehad, want de boot zat blijkbaar in een of andere onweersstorm. We schommelden alle kanten op en stuiterden de hele tijd heen en weer, niet fijn! We ontbijten voor de laatste keer op de boot en rond 7 uur lopen we het schip af. Dat gaat allemaal vrij vlot en rond kwart voor 8 staan we al op het vliegveld om onze huurauto op te halen voor de komende dagen! We hebben een hele vette, echte Amerikaanse pick up, 4x4. Ook dat gaat allemaal snel en al snel zitten we in de auto om highway 1 af te rijden richting Key West. Onderweg komen we langs een heel aantal andere keys en maken we wat stops. De eerste stop is een Starbucks met twee belangrijke dingen: goede koffie en WiFi. Even alle appjes binnenhalen, verslagen uploaden en aan jullie laten weten dat we nog leven! De tweede stop is de Blond Giraffe Key Lime Pie Factory. De Key Lime Pie is een taartje dat wij meer kennen als de lemon meringue pie, die wordt gemaakt van limoenen zo klein als walnoten. Deze groeien op de Keys en vandaar de naam. Die moeten we natuurlijk proeven en dat was heerlijk!! En meteen genoeg voor de lunch. Daarna vervolgen we onze weg, maar komen we in een ontzettende file. Wat blijkt: er is een vlooienmarkt die blijkbaar zo groot is, dat alle Amerikanen zijn uitgerukt om daarheen te gaan. En dat levert dus een lange file op. Eenmaal daar uit rijden we van het ene eiland naar het andere, stoppen we onderweg bij een Walmart, voor wat boodschapjes en rijden dan door naar no name Key, over de 7 Mile bridge. Op deze Key leven de Key Deers, kleine hertjes ter grote van een hond. Superlief en gelukkig zien we er een paar! Daarna rijden we door naar Key West, waar we rond 15.30 uur arriveren. We checken in in ons appartement en pakken dan de auto naar het centrum. We parkeren in de buurt van Southernmost point, het meest zuidelijke puntje van de USA en maar 90 mijl van Cuba af. Daarna lopen we naar Mallory Square, dat beroemd is door de prachtige zonsondergangen en straatartiesten die rond deze tijd optreden. Helaas hangt er precies een wolk voor de zon, maar desalniettemin is het een mooie zonsondergang. Daarna lopen we over Duval Street, een beroemde straat in Key West met allemaal restaurantjes en clubs, terug naar de auto. Daarna rijden we naar de Taco Bell, voor een echte Amerikaanse fastfood maaltijd. Dat smaakt prima!!! Morgen moeten we weer vroeg op, we gaan met de boot naar de Dry Tortugas en die vertrekt al om 7 uur. Maar met een beetje geluk zien we wel zeeschildpadden tijdens het snorkelen daar!!

Lekker verder met de auto (wat een gave bak zeg). Veel plezier en nog heel veel mooie dingen bekijken We zien de verslagen weer met veel plezier tegemoet😀 Groetjes van ons

Aartje 2020-02-23 10:36:03

Super leuk om met de uitgebreide verslagen een beetje met jullie mee te reizen. Gave dingen hebben jullie al gezien en gedaan! Veel plezier nog samen!

Lida 2020-02-23 16:10:29

Vroeg altijd al af of je echt voelt als het een beetje ruige zee is..blijkbaar dus wel. Zal idd niet fijn zijn. Ben benieuwd naar de mooie foto's tijdens het snorkelen morgen. Groeten van ons.