Sabie - Ohrigstad

Zuid-Afrika, Greater Tubatse Local Municipality

Vanochtend ontbijten we weer heerlijk (went snel hoor, een versgebakken eitje en lekkere broodjes elke ochtend) en daarna vertrekken we rond 9.30 uur om de punten van de panoramaroute te bezoeken die we gisteren nog niet gedaan hebben. We beginnen bij Lone Creek Falls, een waterval van 67 meter hoog. Supermooi! De route ernaartoe was enerverend; waar de wegen over het algemeen heel goed zijn, was dit een weg vol met ‘potholes’. Goed slalommen dus en harder dan +/- 20 km/h ging niet hier. Daarna rijden we door naar pinnacle rock, een soort rotspuist (beter woord kan ik niet bedenken), middenin de vallei. Ik val een beetje in herhaling, maar ook dit was echt weer mooi! Bij de auto kopen we allebei een armbandje bij een local, Johan een kralenarmbandje en ik eentje met kleine kraaltjes, in de kleuren van de Zuid-Afrikaanse vlag. Daarna door naar God’s window, een uitzichtpunt waar je ongeveer een kilometer naar beneden kijkt en prachtig uitzicht hebt de vallei in. Ga ik weer: zo mooi!!!! 😍 We kopen hier een geweldige houten hippo (nijlpaard, maar hippo klinkt hip). Daarna rijden we weer naar Graskop, waar we met een zip line over de Graskop Gorge heen en weer zoeven, prachtig uitzicht met de wind in je haar (of niet, als je Johan heet πŸ˜‚). Voor de filmpjes: zie insta! Ook hier weer lekker souveniertjes geshopt, toch altijd een van m’n favoriete vakantiedingen! Van Johan ietsje minder, maar dat mag de pret niet drukken 😁. Ik heb in ieder geval een hele mooie uil gevonden! Vervolgens lunchen we in Graskop, dit keer niet bij Harrie’s pancakes, maar bij een ander restaurant, waar we allebei een heerlijke kipburger bestellen. Daarna rijden we door naar ons volgende hotel: Iketla lodge. Ook onderweg is het uitzicht meer dan geweldig. Zuid-Afrika is tot nu toe echt prachtig 😍. Zodra we van de hoofdweg afgaan richting het hotel, moeten we door een hek en nog zo’n 2 kilometer over een gravelweg. Meteen na het hek komen we een kudde ‘rooiboks’ (impala’s) tegen, met één zebra erbij! Zo cool!! We hebben al gehoord dat zebra’s over een tijdje niet meer interessant zijn (omdat je er dan zoveel hebt gezien), maar nu zijn we nog helemaal enthousiast! 🀩 We worden bij het hotel heel warm ontvangen door Peter en Grace, die ons vertellen dat deze zebra is verstoten door de kudde die ergens anders in de vallei leeft en zich daarom maar bij de impala’s heeft aangesloten. Arme zebra. Hij keek zo lief! Het hotel is werkelijk een droom! 8 lodge’s met rieten daken, met niks anders in de buurt en omringd door bergen, een prachtige vallei en geweldige natuur. Grace vertelt ons wat hier allemaal leeft: heel veel verschillende antilopesoorten (waarvan ik alle namen niet heb onthouden, omdat ik ze niet ken), veel bijzondere vogels en sinds kort zelfs een luipaard! Ook moeten we de deur van onze lodge dicht houden als we er niet zijn, anders komen de apen ons eten stelen. πŸ˜‚ Na aankomst gaan we even bij het zwembad relaxen, daarna douchen.
Diner is inbegrepen hier, dus om 19 uur eten we met alle gasten in het restaurant. Nu dus 😁. Morgen gaan we hier de omgeving verkennen door middel van een wandeling!

Nou ik geloof je direct als je zeg dat de omgeving zo mooi is. Op de foto's vind ik het al mooi. Dus in het echt zal het nog meer bijzonder zijn

Everdien 2022-09-25 19:17:39

Ziet er weer prachtig uit . Echt heel mooi daarπŸ˜ƒ

Aartje 2022-09-25 20:47:04

Supergaaf!!

Jellan 2022-09-25 21:32:14

Wauwwww heel erg mooi! En die waterval!!😍

Nicoline 2022-09-26 03:10:12

Zo leuk om jullie verhaal te lezen! De herinneringen komen weer boven, de panoramaroute vonden wij ook prachtig!