Mooie reisdag naar Whistler

Canada, Whistler

Vandaag staat waarschijnlijk de langste reisdag van deze vakantie op het programma: ruim 5,5 uur rijden naar Whistler. We worden lekker op ons gemakje wakker, spelen met Escha, maken de tanks weer leeg en vertrekken dan rond 10 uur van de camping.

De route van vandaag blijkt schitterend te zijn en via bochtige bergwegen zijn we altijd vergezeld van de meest mooie beekjes, blauwe meren en mooie bergen. We stoppen diverse keren om foto’s te maken en ook de voedingen van Escha, onze eigen lunch en stops voor “Escha tijd” vinden plaats op geweldige plekjes waar we regelmatig helemaal alleen in alle natuurschoon staan.

Onderweg gooien we ook de benzinetank weer vol en na dik 1.700 kilometer komen we uit op een gemiddeld brandstofverbruik van 1 liter op 3,6 kilometer........En wij ons in Nederland maar scheel betalen aan BPM, accijnzen en andere belastingen voor, volgens de alwetende regering, milieuvervuilende auto’s.....Gelukkig liggen de brandstofprijzen hier met omgerekend iets meer dan een Euro per liter een stuk lager dan in Nederland en hadden we het verbruik op voorhand ingecalculeerd.

Het begint al licht te schemeren wanneer we om 18.30 uur eindelijk Whistler in rijden. We stoppen snel bij een supermarkt waar we boodschappen inslaan voor het avondeten en gaan dan op zoek naar een camping. De camping die we op het oog hadden kreeg goede recensies maar was vrij duur. We gokken daarom op een andere, maar deze blijkt zowaar nog duurder en is zo ruim 2,5 keer duurder dan de mooie natuurcampings die we eerder in bijvoorbeeld Jasper hebben gehad. We staan voor dit geld op een veredelde vrachtwagenparkeerplaats met een dunne heg tussen de plekken voor nog enigszins privacy. Wel hebben we, in tegenstelling tot de eerder genoemde plekken in bijvoorbeeld Jasper, full hook up (elektra, rioolaansluiting, en water) en WiFi.

S’avonds zoeken we een paar campings uit voor Victoria (het eindpunt van de reis van morgen) en zoeken we wat aanbieders voor Orca Tours, ons hoofddoel van het bezoek aan Vancouver Island. We hopen dat we met de Orca tours meer geluk hebben dan met het beren spotten, anders wordt het wildlife avontuur wel een erg treurig verhaal deze vakantie. Vooralsnog lijken er nog voldoende tours beschikbaar, dus we gokken erop dat we nog niet hoeven te reserveren en morgen kunnen langsrijden om de tours voor maandag in het kantoor te bespreken.

Ik snap dat je nooit genoeg krijgt van zulke uitzochten! Jeetje..wat mooi!

Patricia 2018-09-23 11:15:40

Wat ongelooflijk mooi dit alles; ik hoop dat jullie droger weer krijgen en zon; veel succes met de orka's !!

tante Anny 2018-09-23 11:51:37

Jammer van het weer maar wat een mooie natuur !!! En wat ziet Escha er blij uit , geniet verder en ik ben benieuwd naar het volgende verslag en foto’s xxx