Eindelijk gespot!

Verenigde Staten, Zion National Park

Na een lekker ontbijtje zijn we vertrokken richting Zion national park. Opnieuw weer ruim 3 uur getufd in onze super car en verrast door een prachtig nieuw landschap.

Zion national park is niet toegankelijk voor auto's. Daarom zijn we met shuttle busjes het park gaan verkennen. De busjes beschikten helaas niet over airco, maar de open raampjes maakten een hoop goed. Het was ruim 40 graden, dus echt hééééééél erg warm; de plastic stoeltjes zorgden dan ook voor een kletsnatte rug (en dan zaten we alleen). In de bus werd een bandje afgespeeld, waardoor je veel interessante en leuke feitjes te weten kwam over het park. Hele grote imponerende bergen met een intense rode gloed en veel meer groen dan de voorgaande parken en hier en daar een mooi stromend beekje is wat wij zagen vanuit de bus.

We waren weer blij verrast met dit park! Bij de 1e stop zijn wij naar zo een stromend beekje gewandeld. En dat water was zo mooi helder! We hebben vervolgens bij de andere stops een tocht gemaakt naar " the weeping rock". Het was een helse stijle klim, helemaal met 40 graden en een felle zon, maar het eindpunt was prachtig en verfrissend! 100.000.000 waterspetters die van de berg afkwamen resulteerden in een soort heel magere waterval. Heel cool! Bij het eindpunt hebben we ook nog een korte tocht gemaakt naar een iets groter beekje. Ook hier hebben we weer genoten van het uitzicht. In dit park hadden we al heel veel eekhoorntjes, soort muisjes en heel veel hagedisjes gezien. Maar wat wij aantrofffen bij dit beekje was echt een stuk spectaculairder. Jeroen is er erg bang voor, maar hoopte er stiekem eentje op veilige afstand tegen te komen. Nu stonden we op nog geen meter afstand oog in oog met een.... Slang!! Kicken!!! Uiteraard snel wat foto's geschoten (we hoefden niet eens in te zoomen) en daarna verder gegaan met ons avontuur in Zion.

Voordat we onze laatste hike gingen maken, hadden we trek in een ijsje. Bij het enige restaurantje in het park kochten we 2 lekkere softijsjes. Naja, we kunnen beter opschrijven SOFTIJS. De ijsjes waren super groot! Uiteraard ook erg lekker, maar we kunnen er nog steeds niet bij hoe groot ze waren! De laatste tocht bracht ons opnieuw bij een soort oase en waterval dat wel erg mooi en bijzonder was. Op de terugweg spotten we ook nog eens hertje! Na deze tochten waren we helemaal gesloopt en zijn we ingecheckt bij het hotel. Daar hebben we nog even een verfrissende duik gemaakt in het zwembad en zijn we een hapje gaan eten. Al met al weer een hele leuke dag gehad! Morgen vertrekken we richting Las Vegas en zeggen we voor nu dus gedag tegen het geweldig mooie wilde westen!