De lange vlucht...... (eindelijk!!)

Verenigde Staten, Los Angeles

Op 24 mei 2013 om 5uur ging onze wekker...tijd om ons klaar te maken voor onze droomreis naar Amerika!!

Ruim anderhalf jaar geleden zijn we begonnen met sparen voor en plannen van deze reis; en nu is het dan zover! Aad en irene hebben ons om 7uur afgezet en uitgezwaaid op Schiphol, uiteraard moest Irene hierbij weer een traantje laten..... Nadat we alle bagage hadden afgeleverd en overal waren ingecheckt en gecontroleerd (inclusief bodyscan) konden we om half 10 aan boord!

Hoewel een Boeing 747 toch flink aan de maat is , zat deze geheel vol en was het dus wachten wie er naast ons zou komen zitten. Dit bleek gelukkig een leuke Italiaanse jongen. Hij bleek een DJ te zijn en liet ons een aantal nummers horen. Zijn muziek wordt oa door Armin van Buuren en Nicky Romero gedraaid en naar eigen zeggen timmert hij lekker aan de weg. Uiteraard zijn we even op de foto geweest en gaan we 7 Skies muziek downloaden als we terug zijn in NL. De reis zelf is prima verlopen, geen turbulentie gehad en de 11 uur lange zit was redelijk goed vol te houden. Tijdens de vlucht nog wel wat paniek toen 1 van de passagiers niet meer wakker werd. De stewardessen in paniek en net als in de film werd er gevraagd of er een dokter aan boord was. Met 3 man sterk hebben ze deze man behandeld. Gelukkig kwam hij weer bij kennis en was een tussenlanding niet noodzakelijk.

Bij aankomst in LA hebben we de strenge controles gehad. En de enorme rijen voor de douane zijn na zo'n lange reis niet echt fijn te noemen. Gelukkig waren we, na het beantwoorden van een aantal vragen en het achterlaten van onze vingerafdrukken vrij snel langs de chagrijnige douaniers. Ook de 2e check viel uiteindelijk 100% mee en konden we dus toch relatief snel onze koffers ophalen. Deze waren duidelijk doorzocht en blijkbaar kostte het te veel moeite om onze kofferbanden weer vast te maken, deze ontbraken namelijk! Nu loopt er misschien ergens een stoere Amerikaanse douanebeambte met de roze bloemetjesband van Mariska om zijn koffer!

De inhoud van de koffers lijkt echter nog wel compleet te zijn, dus op naar de autoverhuur! Helaas ging deze enorme rij iets minder snel en hebben we hier uiteindelijk ruim 1,5 uur doorgebracht voordat we aan de beurt waren. Mariska had erge hoofdpijn, was misselijk en erg moe, maar de auto die we hebben geregeld was uiteindelijke de moeite waard! We hadden thuis een Chevrolet Traverse besteld, maar Juan -de medewerker van Hertz- heeft ons een gratis upgrade gegeven naar een Chevrolet Tahoe!!! Jeroen zijn vakantie kan alvast niet meer stuk.

Met de super gave witte gangster auto zijn we naar ons hotel gereden. Daar aangekomen beseften we dat zo een grote auto zelfs in Amerika niet altijd even praktisch is.... In het gedeelte van LA waar we overnachten zijn vooral (lage) parkeergarages te vinden, waarbij we de garage van ons motel alvast te laag bleek voor onze auto. Gelukkig was Mariska voor de zekerheid al uitgestapt om te controleren of we ons dak niet kapot zouden rijden en ontdekken we het probleem voordat we de schade rijden. Een rijtje overdekte parkeerplaatsen aan de achterzijde van ons motel zijn nét hoog genoeg en zodoende staan we gelukkig toch nog redelijk in de buurt geparkeerd. Het eerste motel is prima, schoon, maar erg verouderd. Echt een typisch fout Amerikaans motel. We love it! Na het inchecken hebben we even een duik genomen in het zwembad, ons opgefrist en zijn we wat gaan eten in het tentje naast het motel.

Uiteraard een lekkere hamburger! De porties vielen 100% mee, we hebben netjes ons bord leeggegeten. Om 7uur lagen we al in dromenland. De lange reis gecombineerd met de jetlag hakte er toch aardig in...