Stunning views

Verenigde Staten, Fruita

Helaas is Mariska nog niet helemaal topfit als we om 10.00 uur aan de 4 uur durende rit naar Colorado National Monument beginnen. In tegenstelling tot eerder vanmorgen kan ze in de auto gelukkig alles binnenhouden, terwijl we genieten van de fantastische omgeving. De route is zoals je je voorstelt bij een roadtrip door de USA: Overal waar je kijkt bergen en continue de razende Colorado River en de onvermijdelijke spoorlijn met af en toe een heftig toeterende goederentrein naast je. Dit plaatje aangevuld met de dikke Amerikaanse trucks maakt dat de 4 uur werkelijk voorbij vliegen.

Onderweg hebben we een vette hap op (een normale Amerikaanse lunch dus), waardoor Mariska zich gelukkig eindelijk weer beter voelt. We rijden om 15.00 uur de Colorado NM binnen en als we uitstappen voelen we pas hoe warm het buiten is. Het kwik is opgelopen tot 39 graden en in navolging van alle achterblijvers in Nederland hebben wij het dan eindelijk ook weer écht warm! Jammer is wel dat het vlak na onze aankomst flink bewolkt raakt waardoor de mooie diepe rode en gele kleuren van de omgeving minder uitkomen dan in de volle zon. Met wat geduld hier en daar lukt het echter toch op de meeste plekken een zonnige foto te maken.

In verband met de warmte en het feit dat Mariska pas net weer een beetje de oude is, besluiten we vandaag geen hikes te doen en alles rustig vanuit de auto te observeren. Als we het park uitrijden worden we nog bijna verrast door een Bighorn schaap dat plotseling na een blinde bocht voor de auto langsschiet, maar met een halve noodrem kunnen we hem ontwijken. Onderweg naar het motel loopt Jeroen nog even als een klein kind in een snoepjeswinkel rond op het terrein bij de plaatselijke Peterbilt garage, maar helaas staat er weinig wat écht op zijn goedkeuring kan rekenen. Eenmaal in ons motel frissen we ons even op en rijden daarna nog even terug voor de zonsondergang. Deze is echter een stuk minder spectaculair dan vooraf gehoopt en al snel zetten we koers richting restaurant.

We eten vandaag bij Outback Steakhouse. Deze vakantie hebben we diverse keren heerlijk bij Texas Roadhouse gegeten en volgens internet is Outback Steakhouse beter dan Texas Roadhouse, dus we zijn benieuwd! Eenmaal binnen blijkt dat de sfeer een heel stuk minder en statiger is dan bij het informelere en ietwat "blije" Texas Roadhouse. Ook de prijzen liggen hier hoger en hoewel we prima eten, blijft Texas Roadhouse toch onze absolute nummer 1! Terug in het motel even lekker in bad en dan snel naar bed, morgen staat namelijk een oude bekende op het programma: MOAB!!!!

ik vind het schitterend in ieder geval op de foto's . ik wil ook !!! XXX