Memorial Day

Verenigde Staten, San Diego

Na een veel te groot en dikmakend ontbijtje (Jeroen had een mega grote wafel, met stukjes banaan en walnoten, 4 strips bacon en roerbak ei met gesmolten kaas. Mariska had roerbak ei en toast, gebakken aardappeltjes en 2 'mini' wafels. Vooraf kregen we ook nog een bakje vers fruit...), zijn we naar Cabrillo National Monument geweest. Een hele mooie plek op het uiterste plekje van San Diego, hoog op een berg omringt met zee. Super mooi uitzicht over de stad en de militaire marine basis.

We hebben hier de historische vuurtoren, en verschillende historische militaire verblijven van de kustdefensie bezocht. Uiteraard hebben we ook een paar foto's genomen van het mooie uitzicht. Aan de andere kant van het monument waren een aantal 'tidepools'. Geen idee wat het in het Nederlands betekent, maar het zag er uit als een soort door zee ingeslepen kliffen. Hier hebben we paar grote vogels gezien, inclusief pelikanen en hebben hier lekker wat tijd doorgebracht.

Voordat we bij het monument aankwamen, reden we door een groot gedeelte van de marine basis. Naast de marinebasis lag een nationale militaire begraafplaats. Toevallig waren wij hier op Memorial day, een Amerikaanse feestdag waarop alle overleden militairen en hun families als helden herdacht worden en de levende militairen en hun families geëerd worden. Het was dus extra overweldigend om langs de duizenden witte gedenkstenen en graven met Amerikaanse vlag te rijden. Een hele mooie goed onderhouden rustplaats aan zee; we werden er allebei stil van.

Na dit mooie begin van de dag, hebben we s'middags een uurtje gechilled aan het zwembad met uitzicht op de Californische palmbomen. Aan het eind van de middag zijn we naar de haven van San Diego gegaan. Bij 'Seaport Village' hebben we een aantal winkeltjes bekeken en zijn we daarna naar een heel groot vliegdekschip van de marine gaan kijken. We voelden ons erg klein. Tot slot hebben we chickenwings gegeten bij Hooters. Jeroen is daar uiteraard nog op de foto geweest met een blonde bimbo met cup F. Leuk...