Start van de Honeymoon!

Zuid-Afrika, Johannesburg

Na ruim een jaar voorbereiden is het dan eindelijk zover.....Vandaag start onze honeymoon naar Zuid Afrika!!

Na een geweldige bruiloft afgelopen vrijdag en een gezellige afsluiter op zaterdag, zijn we het afgelopen weekend vooral druk geweest met nagenieten en het uitpakken van de vele cadeaus. Het inpakken van de tassen werd dus alsnog een haastklus en we twijfelen dan ook of we alles bij ons hebben....Van de andere kant...Creditcard en paspoorten (uiteraard in "Mr. & Mrs." hoesjes) zijn gecheckt, dus de belangrijkste dingen hebben we in ieder geval op zak! De wekker ging af om 05.30uur en hoewel dat qua vroegte best meevalt, deed het na alle inspanningen en belevenissen van de afgelopen dag toch opvallend veel pijn om zo "vroeg" op te staan. Helemaal toen bij aankomst op Schiphol onze vlucht met 1,5 uur was vertraagd! Voordeel hiervan was dan weer wel dat we nog even een broodje konden eten met Ben en Nora, die ons hebben weggebracht naar het vliegveld. Na het broodje en het daarop volgende afscheid zijn we op het gemak door de douane heengegaan en hadden we bij de gate meer dan voldoende tijd een lijstje mensen te bedanken voor hun rol en/of bijdrage afgelopen vrijdag.

Ondertussen bleek de vertraging veroorzaakt door een technisch mankement, waardoor ons "eigen" vliegtuig niet kon worden ingezet. Een nieuw toestel was geregeld, maar dat resulteerde dus helaas wel in die 90 minuten extra wachttijd.... Overigens was de ergernis van de vertraging snel verdwenen toen we eenmaal aan boord waren.....Het vervangende toestel bleek voorzien van een hagelnieuw interieur, met ruime beenruimte en perfect functionerende entertainment systemen. Overigens bleek dat onze traditie van vliegen met BN'ers ook niet is veranderd nu we man en vrouw zijn. Dit keer had Gerald Vanenburg de grote eer om op de stoel achter ons mee te mogen reizen. Hij heeft weliswaar meer tijd in de cockpit gezeten dan op zijn eigen stoel, maar hij zal ongetwijfeld genoten hebben van het feit dat hij van zo dichtbij onze eerste vlucht als Mr. en Mrs. van Vuuren heeft mogen beleven......

Na verder een uitstekende vlucht zijn we uiteindelijk om 22.30 uur (geen tjjdsverschil, dus lekker makkelijk) geland op O.R. Tambo airport in Johannesburg. Nadat we bij de douane per scan zijn gecheckt op enge besmettelijke ziektes en onze stempels hebben gekregen, kwamen onze tassen al op de band voorbij en stonden we in recordtijd in de aankomsthal. Na een kort belletje met ons hotel en 10 minuten wachten zijn we netjes opgepikt en liggen we nu, middernacht, helemaal versleten in bed en maken we ons op voor, hopelijk, een nieuw onvergetelijk avontuur!