Verbrande schouders

Thailand, Lonely Beach, Koh Chang

Het matras van ons nieuwe huisje ligt ietsjes zachter, maar nog steeds is het geen aanrader. De airco maakt daarentegen veel goed en zo hebben we dan toch nog redelijk kunnen slapen. Na een ontbijtje bij het guesthouse beginnen we op naar het strand aan een korte tocht langs andere guesthouses. We hebben vannacht namelijk onze laatste nacht bij Little Eden en willen op zoek naar een verblijf met een zachter matras. Als we bij 2 guesthouses zijn geweest lopen we langs een simpel tentje waar een bordje hangt met "blue sky resort". Hoewel er weinig resort aan is verder zien we wel een aantal kleine bungalows direct aan zee dus we besluiten te informeren. Ze hebben nog 1 bungalow vrij en als we die bekijken is het erg basic, maar het (nieuwe) matras voelt goedkoop maar zacht aan, wat voor ons op dit moment al voldoende is.

Omdat het uitzicht prachtig is en de prijs met 17 euro ook niet slecht is, nemen we de gok en betalen we direct voor 2 nachten. Na onze zoektocht ploffen we weer lekker neer op het strand. We zijn vandaag voor de verandering maar samen, Marcel en Saskia zijn de komende 2 dagen naar Koh Kood, een kleiner eiland op 1,5 uur varen met een speedboot, ten zuiden van Koh Chang. Als we aan het beach tennissen zijn komt er een oud vrouwtje langs met een bord sieraden. Het oude vrouwtje hadden we al eerder gezien, omdat we voor haar "verkoopkraampje" liggen. Het is nogal een aparte en zelfs zielige verschijning in haar oude kleding, gebogen loopje en slechts 2 tanden in haar mond. Maris ziet een leuk enkelbandje, maar omdat we geen geld bij ons hebben kunnen we niets kopen. Het oude vrouwtje blijft echter aandringen en Maris mag de enkelbandjes zelfs nu al uitzoeken en hebben en dan morgen betalen. Uiteindelijk gaan we dan toch overstag en worden beide bandjes zelfs nog door het vrouwtje gezegend ook.

Wanneer om 4 uur de schouders en nek van Jeroen wel erg rood zijn en het zelfs zeer begint te doen pakken we de spullen in lopen we terug naar Little Eden. We frissen ons op en na om de beurt wat rondhangen in de hangmat gaan we op zoek naar een restaurant. We zijn eerder al getipt over een hip ingericht pizzarestaurant en als we er langs lopen ziet het er inderdaad gezellig uit. Als we de menukaarten doornemen komt er net een Duits stelletje aangelopen dat met ons de jungletour in Khao Yai heeft gedaan. Na een kort praatje gaan zij weer verder en eten wij een heerlijke pizza voordat we onze laatste nacht op een betonnen matras gaan doorbrengen.....