Shamu

Verenigde Staten, San Diego

Vandaag zijn naar Seaworld San Diego geweest. Met zware bewolking en een frisse temperatuur vertrokken we vanuit ons hotel naar Seaworld. Eenmaal aangekomen bij het pretpark was de bewolking grotendeels opengetrokken en bleek de temperatuur al snel rap op te lopen.

Bij aankomst was het redelijk druk, maar het park is dusdanig groot dat het eigenlijk vrij rustig was. Na een klein rondje langs de orka's, dolfijnen en zeesterren, zijn we meteen naar een orkashow gegaan. Het was inmiddels bloedheet en de zon brandde er flink op los. Bij aanvang van de show vond er een 'hero salut' plaats. Alle aanwezige (oud) militairen werden verzocht op te staan, vervolgens gaf het publiek een hard applaus. Ondertussen werden er beelden van de desbetreffende staande mannen en vrouwen vertoond op een groot scherm. Ondanks de hitte was dit wel even een kippenvel momentje!

Toen begon de show, het was echt fantastisch; heel tof om die beesten in het echt te zien. Zo groot, eng, maar tegelijkertijd zien ze er zo lief en aaibaar uit. Na de show zijn we nog naar een dolfijnenshow en een show du cirque geweest. Allemaal even leuk en indrukwekkend om te zien! Tot slot hebben we nog een 2e orka show gezien, de leukste show van de dag! Naast deze shows hebben we ook nog witte beluga's, haaien, zeesterren, roggen, dolfijnen, orka's, kreeften, flamingo's, super coole pinguïns, heel veel vissen en indische grienden gezien. Het park heeft daarnaast ook nog een splash (Jeroen was doorweekt) en een achtbaan waar we meerdere keren een ritje mee gemaakt hebben. Al met al hebben we een fantastische dag gehad in Seaworld!!

Beetje jammer dat we vandaag heel erg verbrand zijn... Jeroen heeft rode oortjes en Mariska een mooie rode haarscheiding ;-)