Lange autorit

Verenigde Staten, Rapid City

Eigenlijk vertelt de titel van dit verslag perfect het hele verhaal vandaag: een lange autorit zonder al teveel hoogtepunten. Of het moeten de vele veroestte auto's zijn geweest die we onderweg op de erven van mensen hebben zien staan. Dat waren in ieder geval hoogtepunten voor Jeroen te noemen, wat dan ook betekent dat we regelmatig zijn gestopt omdat er iemand foto's moest maken van bijna vergane vrachtwagens.....

Verdere hoogtepunten waren een uurtje schitterend rijden door het Bighorn Forest, een weer compleet ander en bizar landschap halverwege de rit en het bezoek aan de Devils Tower. Vanuit een relatief vlak en leeg landschap rijst ineens een grote, soort van, stenen toren op aan de horizon die de Devils Tower wordt genoemd en het eerste Nationaal Monument van Amerika is. Geologen zijn er tot de dag vandaag niet over uit hoe deze nu exact is ontstaan en uit welke samenstelling het gesteente precies bestaat. Zeker omdat de directe omgeving vrij vlak is valt de Devils Tower erg goed op en ziet het er gaaf uit. Ondanks dat alles is er na 10 minuten kijken fotograferen weinig nieuws meer te ontdekken en kunnen we weer door. Leuk was wel dat we bij Devils Tower onze eerste Texas Longhorns hebben gezien, koeien met enorm brede horens op hun kop, leuke beesten.

Grootste hoogtepunten waren echter het feit dat het oog van Mariska bijna weer de normale dikte heeft en dat we vandaag zowaar de gehele dag een zonnetje hebben gehad!! Weliswaar met slechts 18 graden en nog aardig wat wolken, maar toch....

Nadat we vanmorgen om 10 uur zijn gaan rijden, komen we exact om 19.00 aan bij ons Motel in Rapid City. Na ons snel te hebben opgefrist hebben we eigenlijk echt geen trek in weer patat. Na ruim een week zowel bij de lunch en avondeten óf patat, óf gepofte aardappel, óf chips, óf aardappelpuree, kiezen we dit keer voor Nepalees! Op 8 minuten rijden zit een restaurantje dat in de top 10 van Tripadvisor staat, dus moet helemaal goedkomen. Hoewel het tentje er uitziet zoals je verwacht, klein en smoezelig, eten we een heerlijke pittige maaltijd en met buiken op ontploffen rijden we snel terug naar ons Motel.

Na de voorbereidingen voor morgen gaan we, na een vrij saaie dag, lekker op tijd naar bed. Morgen staat het Badlands National Park op de planning en het belooft zowaar droog te blijven.......