Verbindingsetappe naar Khao Yai National Park

Thailand, Bangkok

Omdat we pas om 14.15 uur hoeven te vliegen hebben we vandaag de wekker niet gezet. Als we half 11 wakker worden ruimen we de reistassen weer in en regelen we bij de receptie een taxi die ons naar het vliegveld van Chiang Mai zal brengen. Na een kwartiertje wachten in de lobby is de taxi er al en worden we netjes voor de vertrekhal afgezet. Buiten staan 2 lange rijen omdat iedereen (behalve priesters en monniken) hun bagage eerst moet laten scannen voordat je überhaupt de vertrekhal mag betreden. Het loopt uiteindelijk allemaal vrij snel door, waardoor we ruim vantevoren zijn ingecheckt. Na het inchecken is het de hoogste tijd voor de Mcdonalds, waar 3 Ronald Mcdonald poppen met gevouwen handen onder de kin ons al staan op te wachten.

Nadat we ook nog een echt softijsje met chocoladedip hebben gegeten is het ineens vrij laat geworden en hebben we nog 3 kwartier voordat we de lucht in moeten. Bij de gate beginnen we aan een filmpje op de tablet terwijl er al een lange rij staat te wachten om te kunnen boarden. Wij besluiten echter het Thaise gevoel vast te houden, niet op de tijd te letten en gewoon lekker op het gemak de serie af te kijken. De rij is intussen helemaal verdwenen en als de final call voor ons vluchtnummer wordt opgeroepen gaan wij ook maar eens aan boord. Na ons komen nog 3 mensen het vliegtuig in en meteen daarna gaat de deur dicht en zitten we 5 minuten voor vertrek in onze stoel. Toch weer eens wat anders dan ruim vantevoren rondhangen bij de gate, half uur in de rij te staan om te boarden en vervolgens nog een half uur in het vliegtuig te zitten voor deze eindelijk vertrekt! Na een goede vlucht landen we na iets meer dan een uur vliegen weer op Don Mueng airport in Bangkok en nemen we een taxi naar ons hotel.

In het restaurant tegenover ons hotel eten we de beste maaltijden tot nog toe. Dat we tijdens het eten 3 dikke ratten over straat zagen rennen veranderde daar gelukkig verder niets aan. Direct naast ons hotel zit een massagesalon, dus na heten sluiten we de dag af met een heerlijke Thaise massage, waarbij de masseuse van Maris enkele keren ineens weg was om iets op haar telefoon te doen en er dus schijnbaar weinig zin in had verder. Na de massage zijn we allebei vrij kapot en duiken we gelijk ons bed in. Vandaag dus een soort verbindingsetappe waardoor we heel weinig hebben meegemaakt, maar die dagen zijn soms ook nodig als je veel van zo'n groot land wilt zien.....