City of Angels

Verenigde Staten, Los Angeles

Onze rondreis is begonnen in Los Angeles, de stad van Hollywood, de Walk of Fame en Beverly Hills.
Door de jetlag waren we al vroeg wakker en gingen wat spulletjes kopen in een Walmart. De Walmart die we hadden uitgekozen op onze tomtom bleek midden in de ghetto te liggen...Gelukkig zat daarnaast het Police Department van die wijk, dus voelden we ons redelijk veilig. Toch was het best gek boodschappen doen als enige blanke in een 5 etages tellende supermarkt!

In Amerika is het motto echt groot, groter, grootst... Een 6pack kennen ze hier niet. Het minimum aantal cola flesjes is bijv. 12!! En ook de zakken chips en het eten is uitsluitend in grote porties te verkrijgen. Wij verbaasden ons echter het meest over de drogisterij afdeling. Shampoo en haarspul is super goedkoop, net als de medicatie. We hebben wonderpilletjes gekocht tegen hoofdpijn voor 88 cent, het werkte perfect! Ook Naproxen en medicatie bij migraine was hier zonder recept te koop. Nadat we alles hadden gekocht, was het tijd voor een ontbijt.

We kozen voor de traditionele diner 'Maria's café'. Echt zo'n tent uit de tv-series/films!! Het was erg druk, dus we kozen een plekje uit aan de bar. De mensen in Amerika zijn tot nu toe erg aardig. Vooral bedienend personeel is erg vriendelijk! Jeroen nam pancakes met aardbeien en slagroom, Mariska een geroosterd bruin boterhammetje met scrambled eggs. Gecombineerd met verse jus en groene thee was dit een prima eerste Amerikaans ontbijt!

Na het ontbijt zijn we naar Hollywood gereden. Het is erg druk in LA, maar uiteindelijk zijn we bij de Walk of Fame uitgekomen! Een leuk straatje met de bekende sterren op de stoep en de look-a-likes die graag tegen betaling op de foto willen. Na 20min hadden we het wel gezien en hadden we de cliché foto's gemaakt. Toevallig liepen we langs een tentje waar ze de Champions League uitzonden. Daar hebben we onder het genot van een mega margaritha Bayern Munchen met Robben zien winnen. Na de wedstrijd zijn we naar een uitkijkpunt gereden voor de bekende Hollywood letters. Uiteraard hebben we hier wat foto's genomen, waarna we door zijn gereden naar de dure wijk Beverly Hills, Bel Air.. Daar hebben kwijlend zitten loeren naar gigantisch mooie grote huizen, om jaloers van te worden!

Tot slot zijn we door Rodeo Drive gereden, waar we hele gave auto's hebben gespot. Shoppen zat er even niet in, de prijzen in deze winkels waren iets boven ons budget. Tot slot zijn we gaan eten bij Johny Rocket waar we een originele hamburger hebben gegeten! Erg Lekker, maar het bevatte wel érg veel calorieën....dat belooft wat voor de rest van de vakantie!