Terug in Lonely Beach

Thailand, Lonely Beach, Koh Chang

Compleet gebroken en met beurse heupen checken we meteen weer uit op zoek naar een onderkomen met in ieder geval iets zachtere matrassen. Toen we vorige week in Lonely Beach verbleven hebben we gegeten in een Deens restaurant dat ook kamers verhuurt. Het zwembad en de huisjes zagen er leuk uit, daar gokken we vandaag dan maar op.

We worden door de chauffeur van Bhuvarin keurig voor de deur afgezet en we kunnen direct de beschikbare kamer bekijken. Het is erg basic en niet bepaald schoon, maar het heeft airco en een zacht matras dus we nemen het! De reistassen worden keurig naar de kamer gebracht en we gaan gelijk door naar het strand. Ondanks dat het de hele middag vrij bewolkt blijft verkleuren we lekker en nadat we net voor het donker nog even het zwembad in plonsen, om het zand af te spoelen, gaan we uitgeteld eventjes op bed liggen. Nu blijkt dat het matras eigenlijk alleen wat zachter is omdat het totaal versleten en doorgezakt is. Alle spiralen zijn te voelen, maargoed het is en blijft beter dan een matras dat lijkt op een betonnen vloer. S'avonds eten we een heerlijke en erg goekope maaltijd in een alternatief ogend tentje en maken we ons op voor een betere nacht slaap dan de vorige.