Paradijselijk buitenhuisje

Thailand, Ko Mak

Vandaag is het zover, we schuiven een trapje omhoog op de elite ladder en zullen onze intrek nemen in de luxe villa op het privé strand met jacuzzi op de veranda. Als we hebben ontbeten komt onze vriend Knotje vertellen dat ze nog een half uurtje nodig hebben voor de schoonmaak en dan kunnen we al over. Toch weer mooi 2 uurtjes extra! Het bevalt ons hier zo perfect dat we gelijk een extra nachtje erbij regelen. Helaas wel in een "normale" bungalow, de luxe villa's zijn voor morgen allemaal al gereserveerd.

We liggen wat bij het zwembad en dan is het tijd te verplaatsen. Als we bij de receptie aankomen is blijkbaar iedereen geïnstrueerd en loopt er zonder dat we iets hoeven zeggen een medewerker mee met de sleutel van de villa. Jeroen loopt voorop en pakt een reistas op van de veranda van onze huidige bungalow. Dan breekt er paniek uit bij de medewerker, het kan natuurlijk niet zo zijn dat we zelf met onze spullen moeten sjouwen. Als Jeroen seint dat het niet uitmaakt en hij het zelf wel kan is het weer goed, maar een zenuwachtig lachje blijft. Als we van de veranda het houten looppad oplopen komt Knotje aangerend (letterlijk!) om te vertellen dat hij met het management heeft overlegd en omdat onze huidige bungalow vandaag leeg blijft, mogen we onze spullen laten staan en komen we morgen weer terug in onze "eigen" bungalow. De medewerker rent (ook weer letterlijk!) terug naar de receptie om de sleutel van onze huidige bungalow te pakken en onze bagage wordt direct weer teruggezet. We ontvangen ook de sleutel weer terug, waardoor we vandaag naast de villa zelfs een soort eigen buitenhuisje hebben. Over luxe en maximale service gesproken!!! Bij de luxe villa volgt weer het ritueel van de kamer laten zien, airco aan, gordijntjes dicht en wachten tot wij zeggen dat het goed is. Nee, over de service en klantgerichtheid kun je je hier niet veel meer wensen.

We hebben onze zwemkleding al aan en willen dus gelijk maar de jacuzzi in. Helaas vereist het vullen van de jacuzzi enige handigheid, daar er blijkbaar een max zit op het water wat je kunt pakken. Nadat het bad voor 1/3 is gevuld gaat er een alarm en komt er geen water meer uit de kraan. Als je de kraan uitzet en 10 minuutjes wacht kun je weer, enzovoort. In de tussentijd genieten wij vanaf de veranda van het geweldige uitzicht, de rust en het geluid van de zee. Wat een droomplek!! Als de jacuzzi eindelijk is gevuld is het tijd voor het echte werk en genieten we nog net even wat meer vanuit heerlijk borrelend water. Ondergedompeld in deze unieke en luxe setting brengen we heerlijk chillend de middag door. We zijn zelfs in zo'n goede bui dat we de 3 enige mensen die in een hele middag over ons strandje lopen niet eens direct wegjagen! Buiten deze 2 minuten onderbreking heerst er totale rust en horen we behalve de zee, vogels en de jacuzzi helemaal niets en komen we helemaal tot rust. Als het donker is geworden gaan we douchen en eten we wat bij het restaurant.

Als we net het drinken hebben besteld valt plotseling alle stroom uit. Blijkbaar niet ongewoon, we hebben namelijk op de kamer standaard een zaklamp staan en binnen enkele tellen worden hier de campinglichten ook al uitgedeeld. Ook verderop op het eiland is het pikkedonker, dus waarschijnlijk is het een algemeen probleem. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar het zal toch niet zo zijn dat wij zo dadelijk de jacuzzi niet meer kunnen gebruiken?!? Gelukkig komt het zo ver allemaal niet en na een paar minuten gaan ineens alle lichten weer aan. Het eten smaakt wederom prima en we gaan snel terug naar onze "hoofdwoning". Als we aan komen lopen piept het alarm van de jacuzzi weer keihard, waarschijnlijk van slag door de stroomstoring. We drukken hem snel uit en ontdekken dat de coole led lichtjes in de jacuzzi heel veel beestjes hebben aangetrokken die nu dood in het water drijven. Omdat opnieuw vullen wel erg tijdrovend is, gooien we handmatig zoveel mogelijk dode beestjes uit het water en de rest geloven we wel. Als we net eventjes in de jacuzzi zitten begint het te onweren en na het even te hebben aangekeken lijkt het ons beter dan maar gewoon op bed nog een aflevering Suits te kijken. We zetten de wekker op half 9 zodat we morgenochtend lekker wakker kunnen worden in de jacuzzi.