Van Trevi nel Lazio naar Collepardo

Italië, Collepardo

In ons Appartement konden we koffie zetten en er lagen wat koeken, maar een echt ontbijt was het niet. Dus eerst naar de bar voor een cappuccino en een brioche. De etappe is uitdagend en ruim 24 km lang. Uitdagend was het zeker. Eindeloos klimmen op niet erg gemakkelijke paden. Op het punt dat we moeten dalen, hebben we gekozen voor de fietsroute. Deze gaat over de weg en os alleen maar dalend. Het wandelpad zou weer heel veel klimwerk opgeleverd hebben en zal net als het eerste deel heel modderig zijn geweest. Grappig is, dat we al dagen héél veel koeien- en paardenmest zien op de paden, en dan bedoel ik ook héél veel, maar we hebben tot dus ver geen koe of paard gezien 😂😂.
Als we via de fietsroute afgedaald zijn naar een dorp krijgen we een pittige bui over ons heen. Tot dat moment had het alleen wat gemiezerd. Omdat we toch moeten lunchen, kunnen we de bui uitzitten. Daarna gelukkig géén regen van betekenis meer gehad. Na de lunch nog een kilometer of 10. Gelukkig niet meer over moeilijke paden, maar nog wel behoorlijk klimmen. Al met al toch wel moe aangekomen bij ons B&B. Een hele mooie moderne kamer met badkamer. Een voortreffelijke regendouche waar ik heerlijk lang gebruik van gemaakt heb. Voor de warme hap nog even moeten zoeken, omdat er in dit dorp niet zoveel is, maar uiteindelijk bij een eenvoudige zaak heerlijk gegeten. Ook nog voor een bijna belachelijk lage prijs, omdat we een “pelgrimsmaaltijd” afgerekend hebben.

Lol...geen paarden...geen koeien...maar wel veel mest...en wandelaars…!!! Jammer weer...die regen... Goed hoor, dat jullie blijven lopen, modder of geen modder!! Tot morgen!