Vertrek Gouda en 1e etappe Norcia-Cascia

Italië, Cascia

Woensdagavond om 11:30 zijn we klaar voor vetrek. Auto weggezet in de garage bij CvdL en dan lopend naar het station. Met boemeltje naar R’dam CS, vervolgens met de nachttrein via Leiden naar Schiphol. Hier komen we rond 01:30 aan enmoeten we de tijd doorbrengen tot 07:20. Gelukkig géén vertragingen. Na een nacht doorhalen hebben we in het vliegtuig gelukkig kunnen slapen. Om 10:30 aangekomen in Rome. Vervolgens met 1 overstap met de trein naar Spoleto en vandaar uit met de bus naar Norcia. Hier hebben we een leuke kamer in een B&B, waar we na een overheerlijke tagliere en een bord spagetti alla carbonara uitgeput in slaap vallen.
Vandaag dus de eerste etappe van Norcia naar Cascia. Omdat de afstand maar ongeveer 17 km bedraagt, hoeven we niet zo heel vroeg weg. Om ongeveer 09:00 op pad gegaan. Omdat we eerst bij de Coop wat boodschappen willen doen, wijken we af van de route. Gelijk stopt er een auto met een vriendelijke dame die ons erop wijst dat we niet goed lopen 😂. Heel aardig en ze moest wel om lachen dat we op weg waren naar de Coop. De route is erg mooi en we verbazen ons over alle schade die de aardbeving van 2016 heeft aangericht. In Cascia staan hele wijken leeg met beschadigde huizen en flats en wonen de mensen nig steeds in noodwoningen. Onderweg wat regen gehad, maar gelukkig ging de zon in de middag weer schijnen. Het is niet bijzonder warm, maar in het zonnetje aangenaam lekker 😄. Cascia is een leuk plaatsje waar in het seizoen ook wel toeristen komen. Zometeen eerst wat eten, daarna douchen en maar weer op tijd naar bed, want we hebbentoch nog wat in te halen.

Wat leuk dat we Julie weer kunnen volgen!! Veel wandel plezier!!