Van Mandersheim naar Klooster Himmerod -20 km

Duitsland, Grosslittgen

Na een hele goede nachtrust (eindelijk een hoofdkussen dat wat harder is - de Duitse hoofdkussens zijn drama) én een goed ontbijt - we konden broodjes meenemen voor de lunch - zijn we op pad gegaan naar Klooster Himmerod. Het zonnetje staat al helder aan de hemel en brandt al behoorlijk. Deze etappe lopen we grotendeels door het bos en net als gisteren het eerste stuk door het Liesertal langs de Lieser. We lopen hoog boven de Lieser langs diverse heuvelruggen. Het pad lijkt een beetje op de paden langs de levada's op Madeira, alleen is het landschap iets minder ruig. Op de route zitten wel een paar pittige steigingen, waarvan er twee behoorlijk lang en erg steil zijn. Vandaag ook wat meer wandelaars gezien, maar dat komt ook omdat het weekend is. Een paar kilometer vóór het klooster zijn we van het pad afgegaan naar het enige plaatsje waar we op deze route bij in de buurt kwamen, om wat te drinken. En jullie raden het al, beide horecazaken gesloten 😩. Dan maar door lopen naar de eindbestemming..... net buiten het dorpje was echter een benzinestation...... mét winkel. Dus toch nog wat kunnen drinken 😄. Klooster Himmerod, waar we overnachten is nog helemaal als klooster in gebruik. Met nog een aantal gasten hebben we hier vanavond een eenvoudige maaltijd genuttigd. We hebben hier helemaal geen internetbereik en in het gastenverblijf is ook geen WiFi-netwerk. Ik schrijf deze blog wel, maar ik kan hem niet uploaden, dus dat doen we morgen.... buiten de kloostermuren. En vanavond maar vroeg onder de wol.

Weer een mooie beschrijving en wat jammer vandaag geen ijs of koeken. Geniet lekker van jullie mooie tocht.

Ellen 2017-07-11 10:59:44

Gaaf, in een klooster slapen