Van Roetgen naar Monschau 18 km

Duitsland, Monschau

Daar was dan de eerste dag met af en toe regen. De regenjassen konden we nu eindelijk ook gebruiken en testen. Ook een cover over de rugzakken maar we hebben geen regenbroek gebruikt. Conclusie, alle spullen voldeden prima πŸ˜€.
Het was een relatief korte wandeldag maar wel met een eindeloos lange weg, ik schat zeker 6 km, kaarsrecht door een half open bos door natuurgebied de hoge venen. Omdat het weer voortdurend op de grens van Duitsland en België ging werden we gek van de berichten van KPN. Jullie kennen ze wel als je een ander land binnenkomt ......
Vandaag ook ons eerste hert gezien, een eekhoorn en een paar muizen. Verder voor het eerst een paar andere wandelaars gezien die ook de eifelsteig lopen. Is ook een heel populaire tocht van Aken tot Trier.
We slapen in het hartje van Monschau, zie de foto's, een soort openluchtmuseum met alleen maar vakwerkhuizen, restaurants en konditoreien mit kuchen πŸ˜‰. Gezien de temperatuur even geen ijs meer maar heerlijke kuchen.
De adresinstructies voor het airbnb guesthouse waar we slapen was bijzonder, in die en die straat en dan het huis waar een gele postfiets voor de deur staat. Met een code en een sleutelkastje aan de muur konden we naar binnen. Morgen wordt weer een lange dag van 24 km met veel klimmen dus vanavond maar vroeg naar bed ..... weer niet uitgaan !!

Die weg ziet er ook eindeloos uit. Mooi plaatsje zo te zien. Maar het aller-aller mooiste is die fiets. Die zou het leuk doen bij mij in de tuin. Hier vandaag β˜”οΈβ˜”οΈπŸŒ§πŸŒ§ Veel sterkte morgen met het klimmen.πŸ‘

Ellen 2017-06-28 22:11:59

Prachtig, prachtig, prachtig. Lucky guys!

Ruud 2017-06-29 00:26:03

Mmmm...Konditoreien...Yummy!!!! Mooie foto's, mooie ervaringen!! Kijk echt elke dag uit naar jullie verslag en foto's. Het allerbeste morgen!

Joyce king 2017-06-29 03:39:13

Die berichten van de provider bij de grens kan je uitzetten bij de sommige providers.