De voorbereiding

Nederland, Gouda

Sinds het plan om gezamenlijk naar Rome te lopen vaste vormen aannam , althans in onze hoofden, zijn we begonnen met de voorbereiding. Wat nemen we mee, wat hebben we al , wat moeten we nog kopen, welke route nemen we, etc , etc. Veel informatie konden we vinden bij de vereniging pelgrimswegen. Ook heel veel nuttige tips van mensen die al eens naar Rome zijn gelopen.

Uiteindelijk hebben we de vertrekdatum op vrijdag 16 juni vastgesteld. Waarom dan ? Omdat we denken er maximaal 3 ½ tot 4 maanden over te doen, en we daardoor op tijd terug zijn om de diploma uitreiking van Tieme (de oudste zoon van Hans) mee te maken.

Nu , 9 dagen voor vertrek , hebben we de meeste spullen wel verzameld, staat de route in grote lijnen vast. Toch blijft er veel ruimte voor twijfel, nemen we 1 of 2 paar wandelschoenen mee, hoeveel van dit, hoeveel van dat. Want gewicht is een issue, we streven ernaar om maximaal ieder 10 kilo te hebben, dat is inclusief 1 liter water en eten voor de dag.
Ook hebben we voor de eerste dagen al overnachtingen geregeld, dat geeft ook wat rust.
Voor zaterdag hebben we een laatste test-wandeldag gepland staan. Als het goed is hebben we dan de uitrusting compleet dus weten we precies hoeveel kg we bij ons hebben en hoe dat voelt

We krijgen er steeds meer zin in 

Heel veel plezier alvast 😀 en succes nog de laatste voorbereidingen!! 😘

Femke 2017-06-08 12:15:29

Veel plezier morgen, tot volgende week!

Frank 2017-06-09 13:31:48

He Ries, Zet hem op he!!!