Van Keltern naar Bad Liebenzell - 24 km

Duitsland, Bad Liebenzell

Omdat de route wat langer en de weersverwachting niet zo gunstig was, wilden we niet te laat op stap gaan vandaag. Bij vertrek bleek het geheel tegen de verwachting in droog te zijn. Voor de zekerheid toch maar de regenjas aangedaan en met een temperatuur van maar 13 graden was dat ook wel aangenaam. Aanvankelijk begon de weg redelijk vlak, maar dat was al gauw over. Er leek geen eind te komen aan het klimmen. Omdat we een aantal beken over moesten steken en deze altijd door het dal stromen, hebben we verschillende keren heel steil afgedaald en ja, aan de andere kant van de beek ook weer steil omhoog 😩. Wat de regen betreft vandaag wel geboft, bij elke regen van betekenis liepen we redelijk beschut in het bos. De route is erg afwisselend, hele stukken door het bos, maar ook door of langs dorpjes. Ook vandaag weer een aantal paden die zo weinig belopen worden, dat ze hier en daar behoorlijk overwoekerd waren, dat geeft het lopen wel iets avontuurlijks, alleen schiet je niet zo op qua afstand. Na 22 km komt het einddoel in zicht. We zijn moe en het begint te regenen. Nog maar 1,7 km..... en wat voor kilometers: een steile afdaling over een smal rotsachtig pad en met het dorp in zicht een omleiding, omdat er vee loopt. Deze laatste afdaling is een aanslag op onze beenspieren en we komen met allemaal pijntjes aan in ons hotel. Wel een rustdag morgen en die is verdiend. We zijn nu aangekomen op de Ostweg, een looproute door het Schwarzwald richting de Bodensee. Dus weer een mijlpaal bereikt op onze tocht 😀!

Hoe weten jullie de route zo precies. Gps tracks, smartphone app of ouderwets kaarten? Gelukkig hoef ik met mijn hoogtevrees geen richelpaadjes meer af...😅

Frank 2017-07-25 22:39:16

Grappig, Frank, dat vroeg ik mij ook juist af, vooral met het oog op zo'n bebost gebied ... Jullie houden wel vol zeg, fantastisch. Rust lekker uit morgen, Good night.