Rustdag Siena

Italië, Siena

Omdat we allebei al eerder in Siena zijn geweest doen we rustig aan qua sightseeing. Natuurlijk gaan we even heerlijk zitten op de piazza del Campo, gewoon mensen kijken. Het is behoorlijk druk, september lijkt bijna hoogseizoen te zijn voor de Toscaanse steden. De temperatuur is met 22 graden en zon dan ook heel aangenaam. Verder even bij de duomo gekeken, dat blijft toch indrukwekkend. Ook hier drommen mensen. Wij halen er een stempel voor ons Pelgrimspaspoort. In alle drukte lopen we Els en Dorothee weer tegen het lijf. Die hebben ook een rustdag in Siena en we wisselen weer verhalen uit. Zij waren de eerste wandelaars die we tegenkwamen die ook naar Rome lopen.
Persoonlijke verzorging staat ook op het programma vandaag, inclusief een tweede was. Zo rommelen we de dag door. En we zijn dan ook heel druk met niks 😜. Toch merk je aan alles dat het een oude stad is met heel veel geschiedenis. En de oudste bank ter wereld staat er. Uit 1472 geloof ik, de Monte dei paschie di Siena. Ons appartement staat in de straat aan de achterkant van de bank. Vanuit de ramen kijken we direct naar de chianti heuvels, daar gaan we morgen weer doorheen 😀. Wel een lange dag morgen want het zijn 30 km .... Onze eigen keuze want we verwachten dat de Ostello' s erg vol zitten. Ook nog leuk is dat we vandaag precies 100 dagen onderweg zijn 😀😀. En we hebben het nog steeds erg naar ons zin, genieten van elke dag. Maar Rome komt nu echt snel dichterbij, nog 2 weken .... heel dubbel gevoel

Ik geniet mee met jullie rustdag!! Fijn dat jullie mooi weer hebben. Hier is het bloed heet vandaag. De auto registreerde 37 graden, met humidity is het volgens de radio over 40 graden....maar we klagen niet, want de sneeuw banden zijn al geboekt... Succes morgen met de 30 km wandeling!

Joyce 2017-09-23 22:05:58

Ik bleef nog wat plakken in Toscana ; lijkt mij de mooiste streek waar jullie doorgetrokken zijn. Binnen kort is het afgelopen ! Veel plezier nog.