Van Cassio naar Passo della Cisa, 17 km

Italië, Berceto

Na een goede nacht in het Ostello moesten we voor het ontbijt naar de bar vlakbij. Een Italiaans ontbijt, cappuccino met een brioche (zoet broodje), meer was er niet. Gelukkig hadden we nog wat reserve in de tas voor dit soort dagen. En na ongeveer 3 uur lopen zou er een plaatsje komen met horeca. De afstand vandaag zou maar 17 km zijn, het zonnetje scheen weer dus alle ingrediënten voor een mooie wandeldag. Bij de route hadden we vaak de keuze tussen de asfaltweg of een zand/stenen pad. Daar waar we dachten dat de weg minder klimwerk en minder lang was hebben we die genomen. De keuzes pakten vrijwel allemaal goed uit. Halverwege de dag was er inderdaad in Berceto genoeg horeca om wat te eten en wat voorraad te kopen. De twee Zwitsers, Marco en Serge, die de route vanuit Lausanne met een hond lopen haalden ons daar in. Zij hadden ook in het Ostello in Cassio geslapen en waren naar dezelfde slaapplaats op weg op de Passo della Cisa. Deze pas vormt de grens met Toscane 😀. Weer een mijlpaal. Doordat we smiddags weer een stuk langs de weg hebben gelopen kwamen we als eerste aan bij het Ostello. We kregen een grote kamer met 5 bedden maar volgens de beheerder zou er niemand bijkomen. Ook was er een aparte badkamer op de gang alleen voor ons. Na een half uur arriveerden de Zwitsers en die snapten niet hoe wij er al konden zijn 😜😂. You must have cheated .... Maar ja , all roads lead to Rome. Zij willen/kunnen niet zoveel op de weg lopen voor de hond. Omdat we er al om 1400 waren en het avondeten pas om 1930 zou zijn hadden we tijd genoeg om ..... Tja geen internet, helemaal niks. We hebben samen zitten kaarten en naar buiten gekeken terwijl er een enorme onweersbui losbarste. Gevolg is wel dat we voor morgen nog geen onderdak hebben kunnen regelen, maar dat zien we morgen dan wel.
Het eten was heerlijk, veel beter dan we hadden verwacht , ze hadden ook een houtkachel aangestoken waardoor het heerlijk warm was. We zitten hier op 1000 meter hoogte dus het koelt savonds aardig af. Dekens zijn er genoeg, koud zullen we het dan ook niet krijgen. Morgen een dag met een flinke afdaling naar Pontremoli, we hebben er zin in 😀.

Nou mannen wat zijn jullie opgeschoten sinds de laatste keer dat we jullie blog hebben gelezen. Heel wat ervaringen rijker zijn jullie nu al heel dicht bij jullie einddoel. Hi hi die foto van Richard in de Lakenzak🙃 We gaan jullie weer volgen. Wat betreft horeca of koffie vinden tijdens het fietsen in Tsjechie was ook een 😩 We kunnen dus helemaal met jullie meesmachten naar koffie... Blijf lekker lopen.👣👣

Ellen 2017-09-08 17:47:37

Prachtig die laatste twee foto's van Hans en Richard....dus ik zou een ladder moeten gebruiken, Hans!!!