Van Lucca naar Altopascio - 18 km

Italië, Altopascio

Vanmorgen om 08:30 uur ons appartement verlaten. Lucca was op dit tijdstip op zaterdagmorgen opvallend rustig. Voordat we de binnenstad verlieten, liepen we Els en Dorothee tegen het lijf en konden we even bijkletsen. Na Fidenza hebben wij hen niet meer gezien. Ze blijven nog een dag in Lucca. De route vandaag is niet zo lang en helemaal vlak. Alleen voor een groot deel wat saai. We lopen veel door bebouwing waarvan ook een groot deel industrieterrein is. Al gauw zien we nog een wandelaar. Het blijkt een Zwitser te zijn die alleen Frans spreekt. Na een kort gesprek gaat ieder zijn eigen weg en daarna hebben we hem niet meer gezien. Wel loopt er geruime tijd een vrouw achter ons. Als we in Porcari een bankje opzoeken om wat te eten en te drinken, haalt ze ons in en spreekt ons aan. Ze blijkt uit De Verenigde Staten te komen en woont in Nevada. Ze komt even bij ons zitten om een appel te eten en wat te drinken. Ze is ook onderweg naar Altopascio en gaat uiteindelijk naar Siena waar ze vrienden zal ontmoeten. Terwijl we zitten te kletsen komt er aan de overkant een groep wandelaars voorbij. Dat zijn ook Amerikanen weet ze te vertellen. Na haar appeltje stapt ze op: thank you for sharing the bench and we will probably see each other again. Als we klaar zijn met de lunch gaan ook wij weer verder. Op een gegeven moment halen we twee dames in. Dat blijken Duitse wandelaars te zijn. We lopen een stuk met ze mee en het blijken gezellige kletskousen te zijn. Als we een bar tegen komen, kunnen wij de lokroep van de koffie niet weerstaan en gaan zij samen verder. Ze slapen in hetzelfde hotel, maar we hebben ze hier nog niet gezien. Morgen gaan we verder op onze tocht richting Siena en wordt de route veel leuker. We gaan het echte Toscane zien, zoals we het kennen van eerdere wandeltochten hier.

Mooie ontmoetingen! Veel wandelplezier in Toscana.