Van Landau naar Neupotz, 21 km

Duitsland, Neupotz

Na alle heuvels en bossen van de afgelopen weken vandaag een heerlijke vlakke wandeldag. En de dorpjes waar we doorheenkwamen hadden horeca die open was. Dus een probleemloze dag. We lopen vlak boven Karlsruhe, hebben de A65 al overgestoken en morgen volgt de A5. Bij velen van jullie wel bekend op weg naar Zwitserland/Oostenrijk of Italië. Ook de Rijn gaan we met een veerpont oversteken op weg naar het Schwarzwald.
Veel hazen gezien vandaag, wellicht door het open landschap met heel veel verschillende gewassen, bijna geen wijnranken. In het enige bos, waar we in een uurtje doorheen waren, hebben we een broodje gegeten die we vanmorgen bij de bakker in Landau hadden gekocht. Een paar andere wandelaars tegengekomen, het is tenslotte zaterdag en ook vakantietijd hier. Een wandelaarster deed ons heel erg denken aan Roodkapje, had ook een mandje bij zich en een doekje om haar hoofd. Alleen was ze wat ouder dan in het sprookje, we denken dat grootmoeder al overleden is en niet meer in het bos woont๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜œ We kwamen haar later nog een keer tegen en hebben nog steeds geen idee wat ze daar deed. Rond 1530 kwamen we aan in Neupotz bij ons pension dat eigenlijk gesloten was, betriebsferien, maar we mochten er toch slapen (eergisteren gebeld). We kregen de sleutel van het pension en verder konden we ons gang gaan. Morgen zou de bazin terugkomen om ontbijt voor ons te maken ๐Ÿ˜„. De bakker hier in het dorp is wel dicht tot ergens in augustus dus gokken we maar dat er morgen onderweg iets te krijgen is. Inmiddels zijn we de 700 km gepasseerd ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„ weer een mijlpaal. De schoenzolen beginnen al aardig te slijten en hopelijk halen we er Konstanz mee. Daar gaan we waarschijnlijk nieuwe schoenen kopen maar dat zien we dan wel weer. Eerst morgen gewoon weer 21 vlakke kilometers ๐Ÿ˜€

Gefeliciteerd met de 700 kilometers!