Van CasteL di Tora naar Orvinio

Italië, Orvinio

Vanmorgen om 08:00 ur ontbeten bij de dames in de osteria. De route is kwa km’s kort (13,5 km), maar volgens het boekje erg intensief. Eerst vanuit het dorpje afdalen naar het niveau van het meer, omdat we een brug over moeten steken. Aan de overkant moeten we gelijk steigen. Over 5 km moeten we naar een hoogte klimmen van 1.275 meter en dat is zo hier en daar erg steil. Het is als we vertrekken een graad of 10, maar met het zonnetje en de inspanning krijgen we het al snel erg warm. Na ongeveer 2 uur zijn we boven en krijgen we een hele lange afdaling naar ons eindpunt. Het pad is niet overal makkelijk en soms moeten we echt zoeken naar de richting die we moeten volgen. Uiteindelijk bereiken we Orvinio samen met de dames. Zoals gewoonlijk ligt de plaats boven op een heuvel en moeten we op een smal paadje bijna loodrecht omhoog. We hebben hier een B&B met drie kamers die allemaal bezet zijn. Een italiaans stel en twee italiaanse meisjes. We moeten met z’n allen één badkamer delen. Dat zal morgenochtend wel passen en meten worden. Het zijn allemaal wandelaars en iedereen wil natuurlijk op tijd vertrekken. Vanavond zaten alle wandelaars in hetzelfde restaurant en hebben we voor het laatst gegeten met onze drie vriendinnen. Zij gaan morgen weer naar huis, omdat ze maandag weer aan het werk moeten. Deze Cammino maken ze volgend jaar af. Morgen een wat langer traject, dus nu maar niet te laat gaan slapen. Welterusten 😴

Wat een schitterende brug

Annelies 2019-05-17 00:51:34

Sowieso een prachtige wereld!

Ank 2019-05-17 06:50:31

Zo mooi!! Fantastisch dat jullie altijd de juiste paadjes kunnen vinden!