Van La Storta naar Rome Vaticaanstad, 21 km

ItaliΓ«, Roma

Jaaaaaaaa, we hebben het gehaald. πŸ˜€πŸŽ‰ En daar zijn we best heel trots op. Toch begon deze dag net als alle anderen. Vroeg ontbijt, tas inpakken en rond 0800 op weg. Het eerste stuk langs de drukke en chaotische Via Cassia. Meestal met een soort stoep , weliswaar staan er vaak auto's en vuilcontainers op maar het is redelijk veilig te lopen. Dan door een verrassend groot natuurgebied net binnen de ring van Rome. Het stuk door de stad is leuk, maar wel druk met mensen en auto's. De Via Trionfale waarover vroeger de romeinse legers binnentrokken om gehuldigd te worden is nu een gewone drukke verkeersweg. Maar voor ons voelde het vandaag als een triomftocht πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€. De laatste 2 kilometer naar het Vaticaan is een rechte weg. Dan dringt het steeds meer tot ons door dat de tocht er bijna opzit. Heel blij aan de ene kant, aan de andere kant zullen we het wandelen op deze manier ook gaan missen. Dan zijn we er en lopen het grote st Pietersplein op. Wat een drukte ... maar ook heel indrukwekkend. En midden op het plein zien we vrij snel Tieme zitten tegen de Obelix. Geweldig om elkaar weer te zien, er is heel veel te vertellen zodat Richard en ik vergeten foto's te maken. Gelukkig maakt Tieme er een paar πŸ˜‚. We zoeken kort naar het bureau dat ons de laatste stempel in ons pelgrimspaspoort kan geven maar vinden het niet. Ach we zijn hier nog tot vrijdag dus besluiten dat maar een andere dag te doen en gaan naar ons appartement vlakbij het centrale treinstation. Het is een aparte buurt die vanavond helemaal tot leven komt met restaurantjes en kroegen. We gaan vroeg uit eten en gaan het niet laat maken. Het echte besef dat het avontuur voorbij is moet nog landen .......
Toch alvast een groot dankjewel aan iedereen die ons gevolgd hebben, vaak met leuk commentaar, goede raadgevingen of aanmoedigingen. We hebben ervan genoten en het heel heel erg gewaardeerd πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘ .....

Proficiat met deze geweldige prestatie, helemaal vanuit Gouda! πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£ Wij komen morgen aan.

Doro 2017-10-07 22:17:23

Chapeaus mannen! Drink er eentje extra op namens ons. Wat een uitmuntende prestatie!

Daniel & Jeroen 2017-10-07 22:20:49

Mannen, gefeliciteerd met deze topprestatie: wandelend van Gouda naar Rome. We hebben genoten van jullie gezelschap en jullie verhalen. Morgen hopen wij op het Sint Pietetsplein te arriveren. Geniet van het mooie Rome.

els.op.pad 2017-10-07 22:23:26

Wauw, een prestatie om trots op te zijn. Namens mij en Jeroen petje af. Salute!

Jeroen & Daniel 2017-10-07 22:27:48

Yes!!! Toppers zijn jullie. Zit hier onwijs trots te zijn☺️ Heerlijk genieten van de week in Rome 😘

Femke 2017-10-07 22:37:29

GE-FE-LI-CI-TEEEEERD !!!πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ’₯πŸ’₯πŸ’₯ YOU ARE THE CHAMPIONS!!! πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ en wat mij betreft Doro en Els ook, als zij dit nog lezen. Geniet er van guys and girls. Cheerio !

Annelies 2017-10-07 23:12:47

Prachtig mannen, gefeliciteerd! Chapeau! πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ» Ps: weten jullie dat je ook prachtig over de Via Appia naar het zuiden kan lopen?....

Ruud 2017-10-08 00:10:28

Awesome!! Helemaal te gek!! Best wel emotioneel!! Zo fijn dat jullie gezond en wel al die tijd hebben gelopen en gezond en wel zijn aangekomen! Trotse Zus!! Geniet van je vakantie nu!! Groetjes van je familie in Canada.

Joyce 2017-10-08 02:54:12

Gefeliciteerd!!Geweldig dat jullie dit hebben gedaan en volbracht. Je zult het zeker gaan missen maar niemand pakt jullie dit nog af!!! Nog fijne dagen daar.πŸ˜™

ank 2017-10-08 08:49:44

Goed gedaan mannen. Fijn dat Tieme er ook was om jullie binnen te halen. Geniet nog lekker van een paar dagen. πŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌ

Ell 2017-10-08 11:13:09

Het zal voor ons ook jammer zijn om jullie verhalen niet meer te kunnen lezen!! Het was echt top om jullie op de voet te volgen! Jullie zijn echte kanjers!! πŸ’ͺ🏽 Gefeliciteeerd en op naar jullie volgende triomftochtπŸ˜πŸŽ‰ Veel Plezier in Rome!!

Nandita 2017-10-08 11:32:26

Wat een geweldige prestatie. Gefeliteerd met het bereiken van Rome

Jacques 2017-10-08 13:31:26

Hoi mannen, Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie, ik ga jullie verhalen zeker missen. Geniet nog even van "gewone toerist" zijn en dan sterkte toegewenst met de terugkeer in de gewone wereld. ps, ben ik met mijn eigen pelgrimstocht bezig: ruim een week geleden gestopt met roken, denk aan mij, denk ik aan jullie!

Pleuni 2017-10-08 16:06:10

GEFELICITEERD !! Jullie kennen mij niet, ik loop een eind achter jullie aan, in de Apennijnen, en hoop begin november aan te komen. Leuk jullie te volgen tot nu toe. Het beste en pelgrimsgroeten.

Ineke Dorresteijn 2017-10-08 19:25:00

Ik ben trots op jullie!!!!!!

Dorien 2017-10-09 10:46:26

Wat jammer dat jullie in Rome zijn aangekomen, het was zo leuk om 's morgens als eerste jullie mail te lezen. Ik zal de mailtjes echt gaan missen. Maar.... van harte gefeliciteerd met deze prestatie! Ik heb jullie met veel plezier gevolgd op de weg naar Rome. Nog een hele fijne week in Rome en misschien tot ziens op 18 nov. in Zwolle op de ledendag van Pelgrimswegen naar Rome.