Van San Miniato Alto naar Gambassi Terme - 24 km

Italië, Gambassi Terme

Om 08:15 uur uitgechecked bij het hotel. Eerst even in een buurtwinkel wat boodschappen gedaan voor onderweg. Hier komen we de twee Duitse dames weer tegen. Zij zijn klaar met lopen en gaan nog een paar dagen vakantie vieren. Het is weer lachen geblazen, want het zijn wel een paar vrolijke tantes. We gaan op weg en na een half uur begint het een beetje te motregenen. Als het wat meer dan motregen wordt, besluiten we de regenjassen aan te doen, maar algauw gaat het zo hard, dat we ook de regenbroeken aan doen. Eigenlijk iets te laat. Terwijl we dat aan het doen zijn, komen er een aantal lopers voorbij, waaronder ook het groepje Amerikanen waar we het al eerder over gehad hebben. Het regent drie kwartier behoorlijk hard, maar als het opklaard en de zon weer gaat schijnen, is het gelijk weer warm. Dus de regenbroeken en de jassen weer uit. Op dat moment zijn we bij het groepje Amerikanen en maken we een praatje. De dag is afwisselend zonnig, bewolkt en regenachtig. Niet meer met hele grote buien, maar we hebben nog wel een paar keer de regenkleding aan gedaan uit voorzorg. Het landschap is mooi, maar erg heuvelachtig. Het is óf omhoog óf omlaag en dat maakt de 24 km toch redelijk zwaar. We lopen met de Amerikanen en nog andere lopers in optocht naar Gambassi. Een aantal jaren geleden hebben we al eens in de omgeving gewandeld. We hebben toen een weekje in Certaldo gebivakkeerd. In Gambassi hebben we een schitterend appartement. Een mooi ingerichte huiskamer, grote keuken en boven twee slaapkamers. Sinds we binnen zijn heeft het geregend en voor het avondeten hoeven we niet zo ver. We eten pizza's zoals we nog nooit gegeten hebben zo lekker. Bij het eten een half literje rode wijn. Na het eten nog een koffie en daar krijgen we een likeurtje bij, zo sterk...... We zijn niet zo gewend aan alcohol tijdens onze tocht, dus je begrijpt wel hoe dat valt 😜😂. In het restaurant zitten twee wandelaars die we al een paar keer gezien hebben. Zij zijn in midden Engeland gestart en zijn dus ook al een poosje onderweg. Morgen gaan we naar San Gimignano. Niet zo heuvelachtig en (maar) 14 km, dus iets minder zwaar dan vandaag. Vandaag had ik het best moeilijk de laatste km's. De tank was leeg en dan is het moeilijk om nog te genieten. Verstand op nul, proberen alle pijntjes te negeren en de ene voet voor de andere blijven plaatsen. Enfin nog ongeveer 300 km en voor je het weet is het voorbij. Dus toch maar weer proberen te genieten.

Hallo allebei, Nog steeds kijk ik elke avond uit naar jullie verhaal en foto's. Erg leuk. Richard de laatste loodjes enz.......Komt goed!! Morgen weer een nieuwe kans. Sterkte mannen en wandelde weer!!! Groetjes Nel

Nel van Unen 2017-09-18 22:10:03

Komt wel weer goed! Morgen zijn de pijntjes weer vergeten! San Gimignano is prachtig, prachtig, prachtig. #nogsteedsergjaloers

Ruud 2017-09-18 22:39:11

Roma 312......het eind is in zicht! Geweldig hoor!

Joyce 2017-09-19 01:34:29

Prachtig mannen. Lekker genieten samen van alles. Waarom hebben jullie mij niet gevraagd om mee te wandelen. Ik kan ook heel gezellig kletsen 😉 En vrolijk doen.