Van Buonconvento naar San Quirico d'Orcia, 22 km

Italië, San Quirico d'Orcia

Om 0700 ging de wekker vanmorgen, 0730 zaten we aan het ontbijt en om 0815 vertrokken we uit het hotel. We moesten nog langs de supermarkt voor het eten onderweg, er was maar 1 dorp op de route vandaag en die kwam pas laat in het traject. Het was weer perfect wandelweer, eerst wat fris en daarom het eerste uur de jas aan, maar de rest van de dag blauwe lucht en 22 graden. De uitzichten over het glooiende Toscaanse land waren weer grandioos. Veel over de voor dit gebied zo bekende grind/zandwegen gelopen. Vaak ging dat langs wijnboerderijen waar druk gewerkt werd. Dat zijn prachtige complexen en overal de uitnodiging om wijn te komen proeven ( en kopen natuurlijk). Maar ja, om nou al om 1000 uur aan de wijn te zitten ..... ( zie foto) dat slaat toch teveel in de benen 😂😂. Dus dat hebben we maar niet gedaan. We liepen ook vlak langs Montalcino, vast wel bekend onder de Toscane kenners onder jullie, nou ja vlakbij, hemelsbreed misschien 2 kilometer maar te voet een flinke afdaling en steiging 😜. Dus dat ommetje hebben we ook links laten liggen. Uiteindelijk in Torrenieri cappuccino gedronken met een brioche. Het was inmiddels 1230, voor Italianen is het drinken van cappuccino na 1100 not done ..... Maar daar trekken deze 2 Hollanders zich weinig van aan 😜. Het laatste stuk naar San Quirico ging behoorlijk omhoog en omlaag zodat we alle spieren weer flink gebruikt hebben. Maar onze loopconditie is zo goed dat we dat fluitend doen. Onderweg zijn we wel wat andere wandelaars tegengekomen maar veel minder dan voor Siena. Dat was voor velen toch hun eindstation. Toen we vanmiddag een stempel voor ons pelgrimspaspoort gingen halen en het dorp verkenden kwamen we Els en Dorothee weer tegen. Weer even bijgekletst en we zullen ze vast nog wel meer tegenkomen voordat we in Rome zijn. We hebben nu de laatste etappes even goed bekeken en denken op 7 oktober in Rome aan te komen ....... Tja weet nog niet goed of ik daar echt blij mee ben !

DOORLOPEN! 😄😄

Ruud 2017-09-25 23:30:58

De tijd gaat snel.... Misschien hier en daar een extra rust dag 😝 Genieten jullie er nog maar van!!! 😘

Femke 2017-09-25 23:31:50

Niet te geloven dat jullie de laatste weken ingaan. Wat zal ik jullie dagelijkse verhalen missen!! Veel wandel plezier morgen!!

Joyce 2017-09-26 00:57:13

Jullie zullen je pelgrimsleven zeker missen!