Van Marina di Massa naar Camaiore - 22 km

Italië, Camaiore

Het ontbijt in ons hotel in Marina di Massa is de beste tot nu toe in Italië. Zo wie zo scoort dit hotel hoog in onze waardering. Als we vertrekken is het landinwaarts redelijk bewolkt, maar boven zee helder blauw. Wel staat er een harde wind uit zee, waardoor er een heftige branding is. We hebben hem schuin mee, dus dat scheelt. De eerste 7 à 8 km lopen we op de boulevard langs de kust. Als we trek krijgen in koffie gaan we naar één van de ontelbare strandtenten. De dame achter de bar is met de administratie bezig en laat ons gewoon staan. Ze komt pas in actie als we de tassen weer oppakken om weg te gaan. Hans zegt haar, dat ze nu te laat is na ons zo lang te hebben laten wachten. Ze vindt het, geloof ik niet zo leuk. Even verder is er weer een tent met een terras, dus daar gaan we op af. Het zit ons echter niet mee, want hier is de koffiemachine defect 😩. Dus weer de tassen op de rug en verder. Inmiddels moeten we afslaan landinwaarts en lopen we een winkelstraat in, en ja hoor een bar 😀. De cappuccino en de brioche zijn lekker, maar de rekening is even slikken. € 11 😳. Normaal gesproken betalen we er € 5 voor. Vanaf hier is het nog een km of 14 naar Camaiore. De zon laat zich af en toe zien en het is prima wandelweer. Hoewel we weer midden in de bergen zijn, hebben we vandaag niet bijzonder moeten klimmen en dalen. Alleen was het pad op bepaalde stukken het predikaat wandelpad niet waardig en begrijpen we niet dat de organisatie achter de Via Francigena hier geen verbetering in brengt. In Camaiore hebben we een leuk appartement midden in het centrum. Vanmiddag hier wat rondgewandeld, een ijsje gegeten en boodschappen gedaan. Vanavond weer eens ons eigen potje gekookt. Zo meteen met een echt Italiaanse caffetiera koffie zetten (van de Zwitserse wandelaars in één van de ostello's geleerd hoe je dat doet 😀). Morgen naar Luca en dan twee dagen rust (de eerste na Milaan) 😀😀.

De paraplustraat!! Wilde hier ook langsgaan!! Echt leuk!😍

Nandita 2017-09-12 20:52:59

Paraplustraat: Gezien in HET! winkelcentrum van Waddinxveen. Niet zo lang die straat, maar toch..... Geniet van de komende rustdagen.

Pleuni 2017-09-12 21:36:32

'begrijpen we niet dat de organisatie achter de Via Francigena hier geen verbetering in brengt' Deze quote is denk ik te verklaren doordat Italianen vooral erg veel, erg hard en erg druk praten, maar weinig geld voor wandelpaden beschikbaar hebben. Ik hoop dat de paden wel klaar zijn als ik (bij leven en wel zijn) de tocht ook nog eens ga lopen. Want bij het lezen van jullie blogs loopt het kwijl me in de mond :)