Rustdag in Blankenheim

Duitsland, Blankenheim

We merken toch dat we na een aantal etappes een rustdag wel kunnen waarderen. In ieder geval de tijd gehad om alle was weg te werken. Als we op een bestemming aankomen, is dat eigenlijk altijd de eerste taak. Hoe eerder het wasje hangt, hoe groter de kans dat het de volgende ochtend goed droog is. Tot nu toe is dat aardig gelukt. En met een extra dag gelijk maar alle broeken ook gewassen. Blankenheim is niet zo'n grote plaats, maar er zijn genoeg winkeltjes en terrasjes en met het zonnetje is het ook goed toeven in het park aan het water. Vanavond hebben we flammkuchen gegeten. Het schijnt een specialiteit te zijn van deze streek en bestaat uit een flinterdunne bodem met als basisvulling van kaas, spek en ui. Het geheel wordt in een oven gegaard. In onze versie was ook prei en champignons toegevoegd. Al met al heel smakelijk. Als toetje bij de Italiaan een banensplit. Zo kan zo'n dag niet meer stuk 😜. Onze volgende rustdag zal in Trier zijn, het eindpunt van de Eifelsteig. Tegen die tijd hebben we er ongeveer 525 km opzitten. Maar morgen eerste naar Mirbach.

Flamkuchen, toepasselijk, wat hebben jullie gevlamd😄