Van Mirbach naar Hillesheim - 26 km

Duitsland, Hillesheim

Omdat er in Mirbach geen winkels zijn heeft onze gastvrouw ervoor gezorgd dat er een ontbijt voor ons klaarstond. Vanwege de afstand en de verwachte warmte wilden we ook niet al te laat vertrekken. Net buiten Mirbach weer een vos gespot. Hij liep over een weiland naar de bosrand toe. De route was vandaag weliswaar lang, maar niet inspannend in de zin van klimmen en dalen. Halverwege wandelden we langs een waterval. Uit de beschrijving zou het heel wat moeten zijn, maar in de praktijk viel het een beetje tegen. Naar mate de dag vorderde klom de temperatuur naar 27 graden. De open vlakten zijn mooi vanwege de uitzichten, maar je loopt wel in de brandende zon. Elk stukje schaduw en elk vleugje wind is dan een weldaad. In het plaatsje Kerpen bij het landcafe een ijskoude Radler gedronken. Wat is dat lekker 😀. Na ongeveer 7 uur wandelen (inclusief rustmomenten) aangekomen in Hillesheim. Hier hebben we een prachtig appartement tot onze beschikking in een buitenwijk van het plaatsje. We hebben inmiddels 8 etappes van de 15 van de Eifelsteig gelopen en het gaat nog steeds erg goed. Mijn voet voelt alweer beter aan en van het lopen hebben we eigenlijk geen last meer. Morgen op naar Gerolstein.

Fijn dat het weer goed ging met de voet Richard!