Van Gemünd naar Steinfeld - 17 km

Duitsland, Kall

Op deze dag waarop we voor eerst in regen van betekenis lopen, staan we ook stil bij het feit, dat de moeder van Hans een jaar geleden is overleden. De tijd tikt door en gaat zo onvoorstelbaar snel.
Zoals ik al zei, de eerste regendag. Gelukkig minder erg dan de vooruitzichten voorspelden. Omdat deze etappe kwa afstand en moeilijkheidsgraad goed te doen was, zijn we ook niet zo super vroeg vertrokken. Na de hitte van de eerste week was dit wel weer een andere ervaring. Echt koud was het niet, maar we waren wel blij met onze regenjassen. Halverwege een lekker kopje koffie gedronken met een stuk heerlijk huisgemaakte cheese cake. Hier kwamen we een Nederlands echtpaar tegen, die we eerder bij het ontbijt in ons hotel ook gezien hebben. Zij zijn een lang weekend in de Eifel en wandelen één etapppe van de Eifelsteig. Na vier uurtjes wandelen aangekomen op ons slaapadres: Klooster Steinfeld in Steinfeld. Op het kantoor van een priester een stempel gehaald voor onze pelgrimspaspoorten. Hij vindt het geweldig dat wij naar Rome lopen, waar hij ook zes jaar gewoond heeft. Omdat het aantal geestelijken in het kloosterleven afneemt en het onderhoud niet meer op te brengen is, ziet deze priester met lede ogen aan, dat ook dit klooster op een meer commerciële wijze geëxploiteerd wordt. Vanavond hebben we hier in de eetzaal een maaltijd. Morgen weer een zwaardere etappe waarna we beloond worden met een rustdag.

Fijn om te lezen dat het goed gaat. Wat lopen jullie door een prachtige omgeving! Heel veel succes verder en geniet ervan. Hartelijke groet.

Maarten 2017-07-01 21:17:18

Leuk verslag weer! Wij vieren hier momenteel Canada Day. 150 jaar since Confederation. Hier ook een regenachtige dag. Lekker uitrusten en veel plezier morgen!

Joyce King 2017-07-01 21:55:50

Had een leesachterstand van 14 dagen in te lopen . Jullie genieten wel en niet alleen van de tocht maar ook van het ijs onderweg... Tot nu toe geen last van blaren ? .Nogmaals neem dagelijks ,n koud voetenbad en voorkom natte voeten. Veel plezier !

Leo 2017-07-01 23:07:58

Sterkte Hans. Goed dat jullie het klooster weer recht gebben gedaan.