Van Cascia naar Monteleone di Spoleto

Italië, Monteleone di spoleto

Cascia is een mooi historisch stadje met drie prachtige kerken en een klooster van de Augustijner orde. Alles staat hier in het teken van de heilige Rita van Cascia (1367-1402). ‘s Avonds hebben we pizza’s gegeten in een klein zaakje in het centrum. Na een eenvoudig en erg italiaans ontbijt op stap gegaan naar Monteleone di Spoleto. Als we Cascia uit lopen, komen we gelijk een wegversperring tegen. Waarschijnlijk nog een gevolg van de aardbeving ‘16. Aangezien we de route van de cammino willen volgen, zijn hier maar overheen geklommen. We lopen op één hoogte langs verschillende bergruggen op een heel mooi pad. Ondanks de wegversperring zijn we geen bijzondere dingen tegen gekomen. Na dit redelijk vlakke pad lopen we een stuk langs de weg naar het plaatsje Roccaporena. De plaats waar de heilige Rita is geboren en is opgegroeid. Dit plaatsje ligt aan het eind van een vallei en we moeten vervolgens behoorlijk klimmen als we onze weg vervolgen. We lopen al dalend en klimmend over verschillende bergruggen door een mooi en vrijwel onbewoond natuurreservaat. Het weer is goed. Als de zon schijnt, is het warm en als er een wolkje voorschuift, is de wind weer net te koud om de jas uit te laten. Als we Monteleone naderen dalen we ruim 150 meter naar het dal waar onze slaapplek ligt. Dat is ongeveer 1 km voor monteleone dat op een heuvel ligt. Morgen beginnen we dus met een klim. Onze slaapplek is een agriturismo. Een hele mooie slaapkamer met badkamer. Vroeger werden hier paarden gehouden en de stallen zijn prachtig. Jammer dat ze niet meer gebruikt worden. Er is hier een restaurant waar we heerlijk gegeten hebben. Een tagliere salami en kaas met daarna spagetti al funghi porcini. Twee biertjes en koffie na....., dus 2 keer naar de wc ‘s nachts 😜😂😂.

Mooi! En wat eten jullie lekker elke dag!!