Van Somma Lombardo naar Turbigo - 23 km

Italië, Turbigo

Ons hotel in Somma Lombardo is voor een groot deel gericht op reizigers die vliegen op en van Milaan. Ondanks de luxe was het een redelijk goedkoop hotel, maar alles is zo onpersoonlijk. Enfin, we hebben goed geslapen en zijn ook na een goed ontbijt op pad gegaan naar Turbigo. De zon is al op en het wordt een warme dag. Het duurt even voordat we het dorp uit zijn en het lijkt erop dat alle Italianen op zondagochtend op de racefiets of de mountainbike zitten. We hebben meer fietsers gezien dan in de tour de france toen de karavaan langs Gouda reed. We lopen naar een kanaal, waar we de rest van de dag langs zullen lopen. In het begin lopen we nog in de schaduw, maar als de dag vordert, lopen we vol in de zon en met 32 graden is dat best wel heet. Heel de dag op een pad lopen langs een kanaal is dodelijk saai en als je ook nog moet wennen aan andere schoenen in de hitte dan is de motivatie snel weg. Aan de zijkant van mijn linker voet een knoepert van een blaar ontwikkeld, dus je begrijpt dat het feest compleet was. We hebben via booking een kamer gehuurd in een groot huis. De badkamer is gedeeld, maar wij zijn de enige gasten, dus dat is ook geen probleem. Probleem was wel het avondeten. Er zijn hier twee restaurants. De ene bestaat niet meer en de andere is i.v.m. vakantie morgen pas weer open. In een klein en snikheet kebab/pizza zaakje toch nog wat kunnen eten. Dat zaakje staat naast een gelateria, waar we 's middags al een ijsje hadden gegeten, dus daar na het eten ons toetje gehaald 😀. Volgens Hans lopen we morgen weer heel de dag langs het kanaal, dus nog even de tanden op elkaar.

It's a long way to Tipperary....