Van Weingarten naar Keltern, 24 km

Duitsland, Keltern

Het motregende vanmorgen en de verwachting was ook dat het zou aanhouden. Dus de regenjassen gelijk aangedaan, hoezen om de rugzakken. Maar de regenbroeken nog niet. Gelijk vanuit het hotel begon de weg te stijgen en dat bleef maar doorgaan de eerste kilometers. Halverwege de stijging ging het harder regenen dus de regenbroeken toch maar aangedaan. We kwamen maar moeizaam op gang, beetje pijntjes zo hier en daar en dan is het tempo wat laag. Om de beurt wat klagen over de voeten, de enkels, de tenen etc etc 😜😜. Dat luchtte wel wat op, het tempo ging omhoog en het hield zowaar op met regenen. Na een half uur durfde we de regenbroeken weer uit te doen want de lucht klaarde steeds meer op. De wandeling zelf was erg afwisselend, redelijk wat dorpen doorgelopen, lange tijd langs het riviertje de pfinz gelopen in het prachtige pfinztal. En bij een bakker heerlijk koffie met kuchen gegeten. De dames achter de toonbank waren vol ongeloof en verbazing over onze tocht maar vonden het geweldig. We merken dat er in deze plaatsjes vrijwel geen toeristen komen en dat we een bijzonderheid zijn. Bij het vertrek kregen we van de dames een zakje met 2 heerlijke cakejes toegestopt 😀😀 Voor onderweg !
Het weer was verder opgeknapt met nu zelfs regelmatig een zonnetje en de jassen gingen dan ook uit. Het tempo bleef nu prima, we liepen onder de A8 door, de snelweg van Karlsruhe naar Stuttgart bij velen van jullie vast bekend. De laatste kilometers vielen wat tegen, we kregen trek en op een lege maag loopt het niet lekker. Ook nog een bui op ons kop vlak voor Keltern, waar we rond 1530 aankwamen bij ons hotel. Een oud familiehotel Goldener Ochsen, zoals er hier velen zijn. Uiteindelijk blijkt de gelopen afstand 24 km te zijn ipv de gedachte 21 km. Maar het grootste deel was redelijk vlak dus een goede wandeldag. Het Schwarzwald kondigde zich al aan , morgen lopen we naar Bad Liebenzell , de eerste stop op de Ostweg door het Schwarzwald. Overmorgen hebben we daar een rustdag en daar zijn we zeer aan toe .... Al is het maar dat ik daar naar de kapper moet 😂😂

Hans en Richard, ik heb jullie ontmoet in Woerden bij de lezing "voettocht naar Rome" van Guus en Riet. Ik wil jullie even laten weten dat ik het fijn vind om lezend met jullie mee te reizen. Met veel plezier lees ik iedere dag jullie stukje en bewonder ik de foto's. Jullie hebben al heel wat km gemaakt maar hebben gelukkig nog heel wat km naar Rome voor jullie liggen. Geniet van deze mooie pelgrimage. Mijn man en ik beginnen 1 augustus 'als voorbereiding op onze reis naar Rome volgend jaar april', volgende week aan onze wandeling in Oos Duitsland waar Guus en Riet het ook over hebben gehad. Nog een hele mooie voetreis verder naar Rome en ik blijf gezellig meereizen. Hartelijke groet

Truus ten Berge 2017-07-24 22:22:49

Hoi Hans en Richard Hier was het niet veel beter, al ben ik toevallig de hele dag tussen de buien door gefietst. In één van onze reisgidsen stond dat je standaard 10% meer kilometers kunt rekenen dan je route aangeeft ivm verkeerd lopen en ravitaillering. Nog één dagje en geniet van je rustdag!

pleuni 2017-07-24 23:31:58

En zo is iedere dag weer totaal anders. Dagen als dit lijken me nog het lastigst: nauwelijks op weg komen, stijgen, regen, regenbroek aan, weer uit, pijntjes. Maar dan ook weer: 2 cakejes voor onderweg meekrijgen. Een hart onder de riem. Vanuit Italie steek ik bij dezen jullie ook een hart onder de riem. En Richard: doe je de scheiding weer in het midden 😄?