VanMandela naar Subiaco

Italië, Subiaco

Het ontbijt in onze B&B was weer buitengewoon. Onze gastvrouw doet er alles aan om het ons naar de zin te maken. Als we weg gaan krijgen we twee chocoladecakejes mee voor onderweg en een aantal tips over de route. Één daarvan gaat over een deel van het pad dat erg slecht zou zijn. We kunnen dat ook overbruggen door over de weg te lopen. Deze is wel druk, maar we kijken ter plekke wel. Bij vertrek is het droog, maar de lucht is wel erg donker. We lopen eerst richting het station. Daar willen we een cappuccino drinken en de lunch kopen. Als we bij het station zijn begint het te regenen en behoorlijk hard, maar we zijn net op tijd binnen. We wachten de bui eerst af. Hier bij het station moeten we een brug over de rivier Anieme over. We gaan deze rivier volgen tot Subiaco, zo'n 30 km verder. De eerste km's stijgen en dalen langs de rivier, maar daarna lopen we door een dal langs de rivier. Dus de meeste km's zijn aangenaam vlak. Wel gaat het regenen en dat zal zo blijven tot vlak voor Subiaco. Er zijn wel droge perioden en soms probeert de zon zich ook te laten zien, maar de regen overheerst toch wel een groot deel van de dag. Bij het deel van het pad dat heel slecht zou zijn en waar we beter over de weg zouden moeten lopen, eten we in een bushokje onze lunch op. We zien dat de weg waar we op zouden moeten lopen erg druk is en dat er erg hard gereden wordt. Er is bijna geen berm, dus we vinden de weg te gevaarlijk. Dan toch het pad maar. In het begin valt het nog wel mee, maar als we van het asfalt af moeten, begrijpen we het wel. Het pad is één en al water en modder. Eigenlijk niet te belopen, maar wat moet je. Met veel kunsten vliegwerk is het ons uiteindelijk gelukt om zonder kleerscheuren de afstand te overbruggen. We komen bij het plaatsje Agosta waar we gelukkig koffie kunnen drinken. We hebben er dan ongeveer 20 km opzitten en resten ons nog ongeveer 10. Het weer klaart op en de zon begint te schijnen. Dan wordt het in de regenkleding dan al gauw te warm. Zo nu en dan valt er een drupje, maar echt regenen doet het niet meer. Wel zijn de paden nog erg nat en liggen er veel plassen. Als we bij Subiaco aankomen. Moeten we het plaatsje voorbij om bij het B&B te komen. We blijven hier twee nachten, want morgen hebben we een rustdag. Er zijn in Subiaco veel bezienswaardigheden, dus het is wel de moeite waard. Vanavond in het restaurant van deze B&B gegeten. Heel lekker gegeten, maar de prijzen liggen hier wel wat hoger dan we normaal gewend zijn. Maar enfin, na zo'n lange wandeldag..... 😀

Veel plezier op jullie rustdag! Ik hoop dat het zonnetje zal schijnen!

Joyce 2019-05-19 04:38:55

Jullie zijn echte die-hards zeg ! Hopelijk is 1 rustig genoeg om de schoenen weer een beetje te laten drogen. Ik ga straks even op Maps kijken of ik jullie route kan vinden. Fijne avond en weer veel succes morgen.

Annelies 2019-05-19 18:21:42

P.S. Was een stukkie zwemmen door die rivier niet handiger geweest? Nat waren jullie toch al ...