Van Schramberg naar Villingen-Schwenningen, 23 km

Duitsland, Villingen-Schwenningen

Een prachtige wandeling vandaag met schitterende vergezichten en vele weides afgewisseld met bos. Het begin was erg zwaar, vanuit het vertrek klimmen van 430m naar 820 meter over maar een paar km. Denk gemiddeld 15% (Keutenberg in Limburg) maar dan 6 keer zo lang. Toch kwamen we redelijk makkelijk boven, onze klimconditie lijkt goed te zijn en dat geeft hoop voor Zwitserland. Rond 1030 liepen we een dorp binnen waar een Backer/konditorei open was. En jawel heerlijke koffie (2 keer) met kuchen 😉. Verder golfde het landschap vriendelijk op en neer maar we bleven tussen de 700 en 800 lopen zodat het als vrijwel vlak aanvoelde. De lunch hebben we op een bankje op een golfterrein gegeten, uiteraard de zelf meegenomen broodjes. Warm was het wel, zie foto met de zweetdruppels van ... . In de loop van de middag nog een heerlijk koud glas fanta gescoord en de kilometers vlogen voorbij. Ook veel roofvogels in de lucht vandaag, net als bijna elke dag. Het laatste stuk was saai, 4 km langs een weg de stad in via industrieterreinen. Maar Villingen waar we nu zijn heeft wel een prachtige oude binnenstad. En we slapen hier midden in het centrum. De totale afstand was 23 km vandaag, de eigen afkortingen die we hadden gepland werkten goed 😜. Pocket earth was top vandaag !!!
We hebben vanavond Nasi Goreng gegeten bij een chinees, die zijn er vrijwel niet in Duitsland , want we kunnen geen schnitzel, pommes, salat of pasta meer zien .... Heerlijk zitten smulle. Toen nog naast ons hotel een vruchtencoupe ijs gegeten, en omdat de Italiaanse eigenaar ons verhaal zo mooi vond kregen we het gratis 😄. Het vervolgtraject vanaf hier naar Konstanz blijkt lastig te zijn wat overnachtingen betreft, pas na zeer veel moeite iets gevonden, moeten we morgen echter wel 27 km doen ... pfff makkie 😂😂

Die roofvogels wachten natuurlijk tot jullie uitgeput neervallen😄

Ruud 2017-08-01 23:16:54

Fijn om te lezen hoe jullie het doen. Petje af hoor ! ! Nog een goede verdere reis toegewenst met veel koffie, Kuchen und Eis. Hartelijke groet.

Maarten 2017-08-01 23:33:39

Gaaf zeg, nasi goreng, was dat in het Asia Palast? Ik vraag me af of er wel eens mensen spontaan een stukkie met jullie meelopen? En kilometertje of zo. Wederom mooie foto's, hiermee krijgen wij echt een indruk. Het lijkt mij echt geweldig om de wereld op deze manier a.h.w. te "besnuffelen" en je helemaal eigen te maken. Dat is even anders dan erover heen te zoeven met auto, trein of vliegtuig. Succes morgen, 27 maar liefst, wow!