Naar Milaan

Italië, Varese

Vandaag gaan we naar Milaan om Femke, Gwenny, Thyrza, Henry en Collin te ontmoeten. Met de trein van 08:36 uur gaan we op pad. De treinreis duurt 50 minuten en dan nog via 2 metrolijnen naar de Dom van Milaan waar we afgesproken hebben. We zijn wat vroeger en dus hebben we tijd om in de omgeving rond te kijken. Op dit tijdstip is het minder druk dan we verwachtten, maar zittend op de trappen van de Dom vermaken we ons met de drommen toeristen die voorbij komen. Met name de busladingen Chinezen en Japanners verbazen ons steeds weer. De één nog potsierlijker uitgedost dan de ander. Femke en Thyrza arriveren het eerst. We gaan wat winkels bekijken in de beroemde passage, maar kunnen bij Luis Vuitton, Gucci en Prada niets van onze gading vinden 😜😂😂. We strijken neer op een terrasje voor een kopje koffie en een sapje. Daarna kuieren we naar de fontein voor het Castelo, waar Gwenny en Colin zich bij ons voegen. Bij een tentje in het park gaan we lekker lunchen en blijven we lang bijkletsen. Daarna al kuierend door de stad naar één van de gelateria's. Het is erg warm en het ijs erg lekker 😀. Als afsluiting van deze super gezellige dag een hapje gegeten. Wat vroeg voor Italiaanse begrippen, maar wij moesten met de trein van 20:32 uur weer terug naar Varese. Daarvoor in het appartement bij Femke en Thyrza eerst de wandelschoenen opgehaald die ze voor ons meegenomen hebben. We hebben genoten van deze dag en vonden het super dat we de kinderen hier konden ontmoeten. Morgen gaan wij weer aan de wandel en hebben zij nog twee dagen in Milaan.

Deze ontmoetingen geven jullie vast vleugels!

Ruud 2017-08-25 22:41:39

Wat ontzettend gaaf! Vooral aan deze dag uit jullie trip zullen jullie nog vaak terugdenken. Het zal ook een buitenaards gevoel geweest zijn om zoiets als wielen onder je te voelen😀 Veel succes met het laatste traject van het grote avontuur. Ciao

Annelies 2017-08-25 22:51:16

Leuk dat het gelukt is om elkaar te treffen en jullie een mooie dag om van te genieten hebben gehad. Veel plezier en succes verder.

Conny 2017-08-25 23:24:39

Geweldig zo'n totaal andere dag ertussen. En genoten!!!!

Ank 2017-08-26 09:30:07

Ben zelf terug van vakantie en even alle verhaaltjes lezen. Leuke familie foto's!!! Wat zien jullie er allemaal goed uit!!! Trotse tante en zusd hier in Canada!!