Van Amlikon naar Sirnach - 20 km

Zwitserland, Sirnach

De eigenaar van ons B&B woont in het huis achter het gebouw waar we geslapen hebben. Het ontbijt wordt bij haar thuis gereserveerd. Zo hebben we ook een kijkje kunnen nemen bij een Zwitserse familie in huis. De dag begint goed met een zonnetje en aangename temperaturen. Het landschap en de paden zijn mooi en de route is aangenaam vlak. Ook heel afwisselend langs akkers, door stukjes bos en door dorpjes. We lopen veel langs boerderijen die verrassend groot zijn. Dit is ook het grote verschil met Duitsland. Daar konden we kilometers lopen zonder iets of iemand tegen te komen. Het lopen wordt begeleid door continu geklingel van koeienbellen. We zien koeien lopen met bellen om de nek die groter zijn dan de koeienkoppen zelf 😳. Zouden de koeien er zelf niet horendol van worden πŸ””? Wel zien we de hogere bergen snel dichterbij komen. Volgens onze weerapp wordt er rond één uur wat regen verwacht en we zien inderdaad de lucht dichttrekken. Helaas krijgt onze app gelijk. Voordat we Sirnach bereiken, vallen er grote druppels op ons neer. Toch maar even schuilen. Als we uiteindelijk toch maar de regenhoezen over de tassen gedaan hebben en de regenjassen aan gedaan hebben, wordt het droog πŸ˜‚πŸ˜‚. We slapen vannacht in een appartement dat we via booking.com gehuurd hebben, dus vanmiddag eerst een supermarkt opgezocht om ons ontbijt voor morgenochtend in te slaan. Inmiddels is het weer gaan regenen, dus we besluiten vroeg te gaan eten zodat we er niet nog een keer uit hoeven. Om de hoek van onze slaapplek is een Italiaans restaurant en we besluiten om daar naar toe te gaan. Dan zijn we zo weer thuis ...... dinsdag ruhetag 😩. Gelukkig is er nog een eettentje in de buurt en dat blijkt een soort buurtcafé te zijn met beperkte eetmogelijkheden, maar wel heel gezellig. Iedereen wil wat tegen ons zeggen, maar in het streekdialect kunnen we het meeste niet verstaan πŸ˜„. Vanavond de rust van een "eigen" gedoetje. Als we naar de heuvels kijken, verwachten we (vanaf) morgen wat serieuzer te moeten klimmen πŸ˜₯.

Dat was eventjes lekker eten! Prettige avond, jongens!! Tot morgen!