Rustdag Bad Liebenzell

Duitsland, Bad Liebenzell

Deze rustdag hadden we echt even nodig. Spullen verzorgen, voeten en benen rust geven en lekker niks doen een dagje. Vanochtend regende het nog zodat we "gedwongen" waren in het hotel te blijven 😜. Gisteravond hebben we maar in het hotel gegeten omdat we geen zin hadden door de regen naar een restaurant te gaan. We waren de enige gasten en dat is toch wel vreemd. Vanmorgen bij het ontbijt waren we weer alleen, maar er stond een heel uitgebreid ontbijtbuffet klaar .... Blijkbaar eten wij erg vroeg want langzaam druppelde er toch meer gasten binnen en toen wij klaar waren zaten er zeker 14 andere gasten. Daarna de was gedaan en begonnen met het zoeken naar slaapplaatsen voor de komende dagen. Dat viel niet mee, morgen slapen we in een soort sportcentrum dat ook kamers heeft. Overmorgen konden we niks vinden, alles was vol, zeker 6 pensions/hotels. Omdat we wel op en rond de Ostweg willen blijven zijn de mogelijkheden beperkt. Soms vraag ik dan als het pension vol zit of ze misschien een andere plek weten maar met alternatieven op 10 km schieten we natuurlijk niks op. Scenario's om dan maar de route te lopen en bij het dageindpunt met de bus naar een andere plaats te gaan om te slapen en de volgende ochtend met de bus weer terug hebben we onderzocht. Uiteindelijk toch nog iets kunnen vinden op z'on 4 km van de route dus dat wordt een lange dag vrijdag ..... Hopelijk is het niet teveel klimmen en dalen anders komen we weer versleten aan 😩
Ik ben nog naar de kapper geweest want dat was inmiddels ook hard nodig. Verder wat inkopen gedaan en vanmiddag toen de zon doorbrak lekker even op het balkonnetje gezeten.
We zien regelmatig de vraag voorbijkomen hoe we onze weg vinden. Pocket earth is de app die we daarvoor gebruiken. Hij werkt via GPS. Je kunt hem een route lopen uitstippelen van A naar B en als een soort navigatie op een landkaart volgen. Dat kan ook voor fietsers en auto. De kaart is zeer gedetailleerd, werkelijk elk pad of paadje, zelfs trapjes tussen huizen door laat hij zien en gebruikt hij. Soms wijken we van de route af omdat we ergens naar een dorp willen om wat te eten of te drinken of omdat we een beter pad denken te zien .... tja eigenwijs zijn we ook. Maar we zijn zeer tevreden, hij laat ons vrijwel nooit op de weg lopen, alleen als het niet anders kan en dan nog zijn het vaak geen drukke wegen. Nu op de Ostweg door het Schwarzwald zijn er weer bordjes die we kunnen volgen en dan doen we ook voor 90%.
Frank vroeg nog naar de naam van de grot op de foto vlakbij Trier, dat is de Genovevahöhle.
Onze gezondheid is prima, maar we zijn wel wat kilo's kwijt. En we hebben echt van die wielrennerslijven, zeer bruine armen, benen en hoofd, de rest spierwit/lichtbruin. Kan ook niet anders na 6 weken elke dag buiten lopen. Zo de rustdag zit er bijna op, morgen weer heerlijk lopen 😜

Welverdiende rustdag! Enjoy morgen!