Van Aulla naar Sarzana - 18 km

Italië, Sarzana

Vanochtend heeft het tot een uur of elf geregend. Hiermee hebben we in bijna vier maanden tijd vijf volle loopdagen met regen gehad. Het traject van vandaag is maar 18 km lang, maar het venijn zit hem in twee bergen die we over moeten, waarvan de tweede een piek heeft van 650 meter (we komen van 50 meter). De paden zijn smal, rotsachtig en hier en daar zeer steil. Bij mooi weer al een uitdaging, maar in de stromende regen moeizaam te doen. De bergen in Zwitserland zijn weliswaar hoger, maar daar zijn de paden, op een enkele na, heel redelijk en makkelijker te lopen. Hier in Italië wordt je lukraak recht de berg op en af gestuurd. Veel paden bestaan uit grote keien en dat loopt niet zo lekker. Vlak voor de lunch kan de regenbroek uit en na de lunch ook de regenjas. Qua temperatuur wordt het 's middags heerlijk wandelweer. Sarzana heeft een mooie en gezellige binnenstad. Onze B&B ligt in deze binnenstad en bevindt zich in een oude palazzo, palazzo Picedi Bettini. Wij zijn de enige gasten vanavond. De entree bestaat uit een statig trappenhuis waar je langs Romijnse beelden naar boven loopt. Het is een doolhof van kamers en hallen. We hebben hier een kamer met eigen badkamer. Tijdens het lopen hebben we al een blik kunnen werpen op de Middellandse Zee (zie foto). De Via Francigena gaat verder door de bergen, maar wij gaan daarvan afwijken en lopen een paar dagen langs de kust. Vanaf morgen wordt het weer beter en dat komt dan goed uit 😀.

Vier regendagen in vier maanden. Mmm daar heb je momenteel hier in Nederland.... even rekenen hoor ....

Ruud 2017-09-10 23:16:35

.... vier dagen voor nodig. 😄

Ruud 2017-09-10 23:17:08

Ps be carefull.. you enter the Tourist zone !!

Ruud 2017-09-10 23:20:07

Geweldig, allemaal! Wat zien jullie toch veel moois....en wat ben ik toch een trotse zus!!!!!