Van Rieti naar Rocca Sinibalda

Italië, Rocca Sinibalda

Ook in dit appartement stond het ontbijt al klaar. Volgens het boekje moesten we vandaag door een vallei lopen, geheel vlak, met aan het eind een flinke klim naar Rocca. Een traject van 20 km. Dus niet te laat vertrekken, maar ook niet te veel haast maken. In de stad eerst nog lekker een cappuccino en vervolgens nog de lunch kopen. We zagen het nederlandse echtpaar voorbij komen. Zij vervolgen hun weg naar Rome, dus we zien ze niet weer. Er staat wat wind, maar het is droog en met het zonnetje is het aangenaam wandelweer. Het eerste uur is inderdaad aangenaam vlak, maar daarna moeten we geheel tegen de verwachting in behoorlijk klimmen. En dan echt behoorlijk, naar ongeveer 750 meter. Achteraf horen we dat de route sinds een jaar aangepast is. Boven aangekomen, zijn we aangenaam verrast met een heuse picknickplaats waar we konden lunchen. Verrast, omdat ze hier in Italië niet echt aan bankjes doen langs de wandelpaden. We blijven met kleine klimmetjes en afdalingen op deze hoogte lopen en dat is aan het eind van deze etappe weer gunstig, want de slotklim blijft ons nu bespaard. Rocca Sinibalda is een oude vestingstad op de heuvel. We verblijven in het enige hotel, waar ook de drie italiaanse dames slapen die ook in Norcia gestart zijn. We zijn de enige gasten en na een rondleiding door het stadje door de hoteleigenaar wordt er speciaal voor ons gekookt. Het wordt een complete italiaanse maaltijd. Erg lekker, maar we ontploffen bijna, dus maar bedankt voor de taart als toetje. De gastheer is erg onderhoudend en met de drie italiaanse dames wordt het een gezellige boel. Het waait hard buiten en op deze hoogte wordt het vannacht maar 3 graden, dus ik lig onder een dik dekbed dit blog te schrijven 😂
Welterusten 😴

He, he, eindelijk een plek die kouder is dan in Ontario, Canada op dit moment. Wat grappig die picknick plaats. Wordt niet vaak gebruikt zo te zien. Welterusten!! Ik hoop dat het morgen lekker weer zal worden voor jullie!!

Joyce 2019-05-14 22:12:45

Ook vandaag weer fijne dag gewenst!!

Ank 2019-05-15 06:12:33

Goede reis en heel veel plezier toegewenst !

Maarten 2019-05-15 11:04:28

Hallo Pindat, Heb jij een lijst van de overnachtingsplekken langs de cammino di san Benedetto?