Van Freudenstadt naar Alpirsbach, 20 km

Duitsland, Alpirsbach

Een heerlijke wandeldag vandaag. Na een geweldig ontbijt, zie foto, vertrokken we pas om 0900 uur. Er was zoveel te eten en allemaal erg lekker dat we bijna 45 min aan tafel hebben gezeten. Omdat we ook nog broodjes voor onderweg mee mochten nemen hoefden we gelukkig niet op zoek naar een bakker voor de lunch onderweg. Het was gelijk klimmen vanuit het vertrek maar toen we eenmaal boven waren hebben we de grootste deel van de dag tussen de 700m en 800m hoogte gelopen. Daardoor voelde het ook niet zo warm aan, terwijl het toch 28 graden was. Ook veel door prachtige bossen gelopen met af en toe een dorpje. Ergens rond koffietijd was er ineens een soort blokhut die net openging en waar we heerlijk koffie hebben gedronken. Het uitzicht was fenomenaal en we konden heel in de verte de bergen van Zwitserland zien. Althans de serveerster vertelde ons dat πŸ˜„πŸ˜„. Nepal was het duidelijk niet 😜. Weer een mijlpaal binnenkort, want zo voelt het wel als we straks in Zwitserland zijn. Het was duidelijk te merken dat het zondag was vandaag en volop vakantie. We zijn wel 25 mensen tegengekomen, de meeste op de mountainbike. Meestal komen we helemaal niemand tegen, behalve in het dorp waar we slapen. In Alpirsbach waar we nu zijn stond zelfs een toeristenbus die mensen had afgezet voor een bezoek aan de kloosterbrouwerij en het museum. Dat domineert hier het dorp. Terwijl ik dit typ is er een kort onweersbuitje met een prachtige regenboog te zien vanaf het balkon waar ik zit. Frist het misschien wat van op want morgen is weer 29 graden voorspeld. De pijntjes van de laatste dagen hebben we vandaag niet gevoeld, misschien ook omdat het goede wandelpaden waren. Alleen op het laatst naar Alpirsbach toe moesten we lang dalen van 750m naar 450m hoogte. En dan weten wij wel wat dat voor morgenochtend betekend .....
Ondanks alle kuchen en ijscoupes zijn we wel wat afgevallen. Zonder de riem van de rugzak zakt de korte broek zo van onze kont af πŸ˜‚πŸ˜‚. Maar we voelen ons heel goed en genieten van iedere dag. We beseffen heel goed hoe bevoorrecht we zijn dat we dit kunnen doen en als we met mensen kletsen beseffen we dat nog meer. Wat blijft is het geworstel met de Duitse hoofdkussens, maar we raken er een beetje aan gewend en heel soms zit er een goede tussen πŸ˜€. We zijn nu 45 dagen onderweg, 45 verschillende bedden, 45 keer achter elkaar uit eten ..... maar we genieten zoals gezegd nog steeds enorm van elke dag πŸ˜€πŸ˜€

Wat een ontbijt. Heerlijk. Ik dacht even dat er iets te vieren was. Fijn dat jullie een goede dag hebben gehad. Al 45 dagen onderweg en nog steeds genieten. Dat is toch mooi. Sturen jullie wat extra zon onze kant op. Blijf lekker genieten.

Ellen 2017-07-30 21:40:11

Wat een schitterende foto's en geruststellende 😜😜 berichten ! Zwitserland! Kwam er vandaag achter dat er bij mij Zwitsers bloed door de aderen stroomt! Jodelahietie !!!

Annelies 2017-07-30 23:57:11

Fijn dat jullie er nog zo een ne goesting in hebben!