Van Alpirsbach naar Schramberg - 20 km

Duitsland, Schramberg

Vanmorgen aan het ontbijt zat ook een Nederlandse man die voor zaken in Alpirsbach was. Gisterenavond kwamen we hem tegen bij de lift en hij hoorde ons Nederlands praten. Hij was moe, want hij had 7 uur gereden. Oh, zei ik, wij hebben er 7 weken over gedaan, maar dan lopend. Daar keek hij wel van op 😀. De route van vandaag begon vlak, maar al gauw een hele steile en bijzonder lange klim. Van ruim 400 meter naar 650. Na redelijk vlakke paden door het bos en een aantal dorpjes weer klimmen, dit keer over een asfaltweg waar geen eind aan kwam. De warmte (29 gr.) gaat dan ook een rol spelen. De receptionist van het hotel had ons al gewaarschuwd toen hij hoorde dat we naar Schramberg zouden gaan: bergje op en bergje af. In één van de dorpjes werden we aangesproken door wat oudere bewoners, maar van het dialect dat ze hier spreken kan ik weinig bakken en niemand doet moeite om hoogduits te spreken. Uiteindelijk liepen we op ongeveer 730 meter. De laatste 3 km voor Schramberg was weer een lange afdaling naar 430 meter. Dat beloofd wat voor morgen. Het officiële traject van morgen is ook lang, 29 km, en het wordt weer 29 graden. Hans heeft echter via pocket earth een meer directe route van 22 km gevonden, duimen jullie met mij mee 😜😂?

Ja, ik duim!!!! Het is hier ook erg warm - 31 graden en met de humidity voelt het aan als 35-37 graden. Sterkte morgen!! 22 Km met die hitte is een prestatie!!