Van Vaals naar Roetgen - 23 km

Duitsland, Roetgen

Alweer onze twaalfde reisdag en de elfde wandeldag. Ondanks de gematigde temperaturen en zo nu en dan een enkel spatje regen (mocht eigenlijk geen regen heten) was het toch een pittige tocht. Vanuit Vaals klimmen naar het drielandenpunt en vandaar uit ook weer klimmen. Wel een mooie route door het bos. Er is weinig vlak meer en dat is toch weer wennen voor de spiertjes. We hebben heel lang op de grens van België en Duitsland gelopen en dan aan de Belgische kant. Grappig genoeg is België langs die grens volledig Duitstalig. Na een paar spannende en moeilijk begaanbare bospaden in Roetgen beland, waar we een mooie slaapkamer met eigen badkamer hebben bij een Duits gezin. Morgen hebben we een relatief "makkelijke" dag en onze gastvrouw hoeft niet te werken, dus we hoeven niet zo vroeg op pad en gaan op ons gemak ontbijten.
Pleuni, je vraagt of we het wel op kunnen brengen om elke te bloggen, maar we doen het om de beurt. Daarbij komt, dat we zoveel indrukken opdoen en zoveel mensen ontmoeten. Op deze manier wordt het ook een soort dagboek voor ons, zodat we later makkelijker dingen terug kunnen halen.
Ruud je hebt het al twee keer gehad over de indianentruc. Het intrigeert ons erg, maar we zijn blijkbaar teweinig indiaan om te weten wat je bedoelt 😂😂. Help de pelgrims (2.0 😜) eens op weg......

Mijn kinderen kijken iedere week uit naar de Donald Duck, ik naar het dagelijkse pindat avontuur. Mooi mannen! Ik denk dat ik de ondianentruc doorgeef als het echt zwaar wordt voor jullie. Het is nu allemaal nog veeeeeel te makkelijk 😄😄😄

Ruud 2017-06-27 21:34:49

Mooi daar zeg!, Wat het Duits betreft. Dat klopt, Duits is een van de 3 officiële talen van België naast NL en FR. FF geGoogeld hoe dat komt, let op: "Dit gebied werd door de Vrede van Versailles in 1919 toegekend aan België als compensatie voor het oorlogsleed in de Eerste Wereldoorlog." Ook weer wat geleerd, Genet van het ontbijt en een mooie dag gewenst!