Van Pavia naar Santa Cristina e Bissone - 23 km

Italië, Santa Cristina e Bissone

Het appartement in Pavia was perfect en heel herkenbaar. Letterlijk alles komt bij Ikea vandaan. Net alsof we zo de winkel in liepen. Wassen was ook een makkie: er stond een wasmachine. Na lang zoeken kwamen we tot de conclusie dat er geen Indische toko was 😜, dus het werd worteltjes, kip en Russische salade. De eigenaar van het appartement woont er boven en hij kwam na zijn werk even kennismaken (gelukkig sprak hij ook Engels 😥). Vandaag is het ook voor de eerste keer gelukt om vóór 08:00 uur te vertrekken. De zon was nog niet op en met het windje was het zelfs vrij koel. Het heeft meer dan een uur geduurd voordat we Pavia weer uitgelopen waren. Het eerste traject op de Via Francigena, die ons vanaf Pavia naar Rome zal brengen. De route is in ieder geval tot nu toe goed aangegeven. In het plaatsje San Leonardo (daar in de buurt stroomt de Ticino de Po in) hebben wij een stop gemaakt voor een cappuccino en daar zien we voor het eerst op onze reis andere wandelaars naar Rome. Het zijn twee dames en ze komen uit ....... Nederland. Zij zijn 4 weken geleden gestart van uit Lausanne en zijn via de Sint Bernhardpas gelopen. Wij slapen vannacht in een hostel bij de kerk van Santa Cristina en daar slapen zij ook. We zullen hen op onze weg naar Rome wel vaker tegenkomen. Er zijn in dit hostel een aantal slaapzalen, maar het blijft vandaag een Nederlands feestje, dus Hans en ik hebben een kamer voor onszelf en de dames ook. De kamers zijn heel basic, maar de onze heeft airco 😄: heerlijk. Voor de derde dag op rij is het avondeten drama. Er is hier alleen een afhaal pizzeria, maar gelukkig wel veel winkeltjes. Dus allerlei ingrediënten gehaald voor een flinke maaltijdsalade en met vruchtenyoghurt toe hebben we toch lekker gegeten. Er was vandaag gelukkig weer wat sluierbewolking en vanmorgen in Pavia zelfs nog drie druppels regen gezien, conclusie: heerlijk wandelweer. Morgen een korte etappe, maar eerst lekker slapen in een koele kamer.

You'll never walk alone :)

Ruud 2017-08-31 21:57:33

Wilden die twee ladies niet op de foto?🙄

Annelies 2017-08-31 23:50:54

Het was te warm voor de ladies. Zij hadden geen airco😓