Van Fischental naar Rapperswil - 20 km

Zwitserland, Rapperswil-Jona

De weerapp gaf aan, dat de regenkans rond negen uur 40% zou zijn en dat het tot en vanaf 12:00 uur zou opbouwen tot 100%. En dat was ook zo. Gasthof Blumen in Fischental heeft naast de gewone hotelkamers ook een pelgrimskamer met 6 stapelbedden. Wij waren de enige gegadigden voor deze kamer en hebben er dan ook gebruik van gemaakt. Onze eerste kennismaking met deze vorm van overnachten. Nu is een stapelbed niet zo erg, maar als je de ruimte met nog 10 vreemde mensen moet delen, vind ik dat toch niet zo'n aantrekkelijk idee. Enfin, na een eenvoudig ontbijt zijn we rond 08:30 uur op pad gegaan. Onze route is, in tegenstelling tot gisteren redelijk relaxed, omdat we naar Rapperswil langzaam afdalen naar het meer van Zürich. De paden zijn ook redelijk, alleen de stukjes die de paden aan elkaar koppelen zijn soms wat lastig om te lopen en dat komt ook door de regen, die met bakken uit de hemel komt. We zijn erg blij met onze regenkleding die deze test weer glansrijk heeft doorstaan. Bij het plaatsje Wald gaan we even van de route af voor een kopje koffie. Al moeten we er wel wat moeite voor doen. Eerst behoorlijk dalen om in het dorpje te komen en vervolgens weer een hele klim naar de route toe. Maar de koffie was heerlijk 👌. Als we Rapperswil binnenlopen, begint het zowaar op te klaren. Omdat we pas om 16:00 uur in de pelgrimsherberg terecht kunnen, gaan we bij McDonalds een milkshake halen en blijven we daar een uurtje zitten. Kunnen we gelijk een beetje opdrogen. Ook deze pelgrimsherberg heeft een slaapzaal met 12 bedden en aanvankelijk zijn we ook vandaag de enige klanten, ware het niet dat er nog een verzopen wandelaar bij de deur staat. Hij had zijn tentje opgeslagen in de hoop dat de regen minder zou worden en uiteindelijk eieren voor zijn geld gekozen. Zijn tent hangt te drogen in de kelder en wij moeten toch de kamer delen. Wel is er hier een wasmachine en een droger, dus alles is weer eens goed gewassen en al droog weer ingepakt. Ook morgen beloofd weer een regenachtige dag te worden, al zal het iets minder zijn dan vandaag.

Topfoto van lucht-en-water!

Annelies 2017-08-10 21:54:25

Ik sliep ook op de kamer, maar was al weer op pad voor jullie wakker waren! 😄😄

Ruud 2017-08-11 00:46:55

Jammer dat het zo regende. Ik ben veel in de buurt van Rapperswil geweest, was vaak in Wetzikon, heb gewerkt in Zollikon en ging op school in Zurich. Kan me jullie omgeving goed voorstellen!!