Van Einruhr naar Gemünd 21 km

Duitsland, Schleiden

We hebben vandaag tussen alle prachtige vergezichten en mooie wandelpaden ook een korte cursus geschiedenis gehad. Wij hadden nog nooit van Vogelsang gehoord. En nu weten we er "alles" van. Dus voor de geïnteresseerde google maar naar Eifel Vogelsang. Wij hebben er in ieder geval heerlijk koffie met gebak (jawel) gehad. Ook hoort daar nog het verlaten dorp Wolfseifen bij. Dacht ik dat ze gedwongen verhuizingen alleen in China deden, in Duitsland dus ook !
Verder een relatief makkelijke dag met maar een paar kleine maar wel venijnige klimmetjes erin. Inmiddels weten we wel dat ze redelijk lang duren maar het gaat ons steeds beter af.
Het volgen van de route is geen probleem doordat er overal prima bordjes staan van de eifelsteig. Verkeerd lopen is vrijwel onmogelijk.
Ook mooi is dat het vandaag weer droog is gebleven, ideaal wandelweer. Voor morgen wordt wel regen voorspeld , we gaan het zien. De routine van elke dag zit er inmiddels aardig in, flink ontbijt, broodjes scoren bij een bakker voor onderweg, bij aankomst in het hotel/pension eerst kleren wassen in de wasbak zodat die de volgende ochtend droog zijn. Dan wat P.V. , het dorp verkennen en gaan eten. En vroeg naar bed, meestal rond 2200 uur.
Oh ja ergens in de avond ons blog bijwerken, vinden we erg leuk om te doen 😀😀

Jullie zijn vandaag 2 weken onderweg en jullie hebben al onwijs veel gezien en beleefd :) super leuk!!

Femke 2017-06-30 22:24:43

Prachtig!!

Nandita 2017-07-01 11:00:59

Uiteraard even gekeken wat Vogelsang was, interessant! Volgens mij moet ik jullie tocht ook nog eens gaan lopen. (Niet alleen virtueel achter jullie aanlopen, zoals nu, maar in het 'echie"). Prachtige natuur, schitterende dorpen, cultuurhistorisch erfgoed.. mannen, wat een tocht maken jullie. Ik blijf mezelf kwellen (ik geef het gewoon toe: jaloers!!!!) door jullie prachtige tocht te volgen! Succes met jullie tocht door het lange, lange, lange Duitsland

Ruud 2017-07-01 13:17:27

Op deze bijzondere dag kreeg ik dit doorgespeeld van Annelies. Wat geweldig allemaal. Fijn dat jullie er zo van genieten. Fijne tocht en heel veel groeten van mij.