Van Leonessa naar Poggi Bustone

Italië, Poggi bustone

We zijn tot de ontdekking gekomen dat Pindat aan alle volgers van onze reis naar Rome een mail gestuurd heeft dat ons blog weer actief is. Aanvankelijk was het de bedoeling om een reisverslag voor onszelf te schrijven, maar we vinden het ook wel erg leuk dat een aantal van jullie ons weer volgen op onze cammino van Norcia naar Montecassino 😄.
Vandaag lopen we van Leonessa naar Poggi Bustone. In km’s een kleine afstand (14 km), maar omdat we een aantal bergen over moeten een behoorlijke klus. In Leonessa hebben we een kamer zonder ontbijt, dus eerst naar de bar voor een brioche con crema en een cappuccino. De weerapps geven voor vandaag en morgen dramatische voorspellingen af. Als we om 08:15 uur de deur uitstappen is het echter droog, maar wel fris. Uit de voorzorg toch de regenkleding aan gedaan. Het plaatsje is maar klein dus we zijn er al snel uit. We lopen 4 km langs de weg voordat we een bospad op moeten die ons de berg op jaagt. Als we langs de weg lopen hebben we een regenbui en tot ons genoegen blijft het ook daarbij. We moeten gestaag maar eindeloos klimmen. Uiteindelijk naar 1.500 meter. Dit gebied is in de winter een skigebied en we zien op de hogere bergtoppen om ons heen nog sneeuw liggen. Als we op het hoogste punt zijn, is het tijd voor de lunch. Inmiddels is de zon gaan schijnen en kunnen vest en regenbroek uit. Lekker verder in de korte broek 😄. Het pad omhoog was breed en goed. Nu moeten we zo’n 700 meter dalen en het pad is smal, modderig en erg steil. Een hele aanslag op de spieren en de knietjes. Maar we zijn zonder kleerscheuren aangekomen en hebben onderweg genoten van de uitzichten en het onverwachte mooie weer. Poggi Bustone is een oud dorpje dat tegen de berg aangeplakt ligt. We hebben een klein appartementje in het oude centrum. Op het moment dat we binnen zijn, begint het behoorlijk te regenen, dus we hebben echt geboft vandaag 😄.

Mooi, hoor!! Ik geniet mee met jullie.....zonder de wandeling uiteraard! Het regent hier ook, dus ik zit droog op de bank!!